Avançar-se al futur. Aquesta és una altra aposta que es pot fer a través de la intel·ligència artificial i un algoritme molt treballat. A partir d'aquesta premissa, Domino's pizza ha assegurat, coincidint amb la publicació dels seus resultats de maig, que aplicarà la IA per predir quines pizzes demanaran els clients abans que, aquests mateixos, facin la comanda per tal de ser més eficients, més ràpids i, sobretot, estalviar costos innecessaris. D'aquesta manera, Domino's aposta perquè la intel·ligència artificial l'ajudarà a fer i lliurar pizzes més ràpidament, segons el director general Russell John Weiner, que diu que la companyia de pizza més gran del món ja està utilitzant la tecnologia.

Excloure la figura del gestor

"Fem pizzes abans que la gent les demani", aquesta és la frase més destacable que Weiner va pronunciar als seus inversors dimarts passat, durant la conferència de guanys de la companyia al maig. "En algun moment, el nostre algoritme determina que esteu preparant la comanda i comencem a fer-los.Gràcies a l'IA, els conductors de repartiment no hauran de passar temps buscant un lloc d'aparcament per entrar i recollir la pizza", va afegir. D'aquesta manera, aconsegueixen que, si el sistema està preparat, els treballadors també poden ser més eficients. A la pràctica, significa que preparen la teva pizza més aviat. I, de retruc, que el repartidor surti per la porta més ràpidament. I la darrera derivada, que la bona experiència faci que el consumidor repeteixi. Malgrat tot, la companyia 'treu ferro' a l'aposta que fan per la IA: "No és l'algoritme més sofisticat del món, tipus Star Trek, però és el que està ajudant la companyia en aquest moment", va dir Weiner. Domino's finalment vol arribar al punt en què la IA pugui ser prou intel·ligent per detectar quan no hi ha prou repartidors o quan s'ha d'abstenir de fer pizza i, d'aquesta manera, treure la responsabilitat a un gerent que és el que, ara per ara, pren aquestes decisions.

En paral·lel, Domino's ja està treballant amb Microsoft per utilitzar la IA per facilitar la comanda de pizza al seu lloc web. Weiner va dir que vol que els clients pensin en l'assistent d'IA "gairebé com un servei de consergeria de pizza". Mentrestant, la companyia també espera que la IA pugui ajudar a Domino's a racionalitzar les seves operacions internes. Actualment està desenvolupant un assistent d'IA destinat a ajudar els gestors de les botigues a estalviar temps en tasques diàries com ara la gestió d'inventaris, la comanda d'ingredients i la programació del personal.

Els bons resultats de Domino's pizza

El gegant americà de les pizzes viu un moment dolç. D'una banda, el creixement de les vendes minoristes globals: sense comptar l'impacte de la moneda estrangera i l'impacte del mercat rus, van veure un augment del 4,9%, impulsat per les compensacions positives dels Estats Units i el creixement net global de les botigues. També les vendes en el seu país d'origen des de les mateixes botigues van augmentar un 2,8% el quart trimestre, impulsades tant per l'entrega com per emportar-se, un 2,0% i un 3,9%, respectivament. I el creixement i rendibilitat global de la franquícia també va a l'alça: per a l'any 2024, han sumat 168 botigues noves, fet que ha portat el recompte de botigues del sistema dels EUA a 6.854 botigues i 870 botigues a tot el món, excloent el tancament del mercat rus. L'economia de la unitat de Domino es va mantenir en la millor categoria, generant un creixement continuat de l'EBITDA per als seus franquiciats nord-americans, amb una rendibilitat mitjana aproximada/botiga que va assolir els 162.000 dòlars, un augment de 23.000 dòlars des del 2022.