La ministra de Transport, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha assegurat aquest diumenge que es continuen executant les obres de la segona via del Corredor Mediterrani entre València i Castelló i es continua treballant en la via d'ample ibèric, per la qual cosa espera que es pugui posar en servei aquesta segona via a finals d'aquest any.
En l'actualitat, el tram del Corredor Mediterrani entre València i Castelló disposa de via doble d'ample ibèric amb tercer carril en una d'elles, mentre estan en marxa les obres per a la implantació del tercer carril també en la segona via encara que el compromís era que estigués acabat el 2022. A més, està encara pendent la construcció de la nova plataforma de via doble d'alta velocitat, per a la qual encara no hi ha data.
Sánchez ha realitzat aquestes declaracions davant dels mitjans durant la visita que ha realitzat a Castelló, on s'ha reunit amb representants empresarials, joves emprenedors i membres del Consell de la Joventut de Castelló i ha recorregut al costat de la candidata socialista a l'Alcaldia de Castelló, Empara Marc, l'avinguda de Lidón.
"Aquest Ministeri continua apostant per aquelles grans infraestructures que milloren els territoris, la qualitat de vida, i que fan de Castelló i la Comunitat Valenciana un territori molt més competitiu", ha recalcat la ministra.
350 quilòmetres del Corredor amb el PSOE
Sánchez ha recordat que amb totes les posades en serveis dels últims anys s'han incorporat 350 quilòmetres més al Corredor Mediterrani des que governen els socialistes. "Podem dir amb orgull que la majoria de quilòmetres que s'han posat en servei durant tota l'etapa d'execució del Corredor Mediterrani ha estat amb governs socialistes", ha dit.
Així mateix, ha destacat que es continua treballant als rodalia "que donen resposta a la mobilitat del dia a dia dels treballadors i els estudiants". "Crec que s'està demostrant que el Govern d'Espanya, fins i tot en els moments complicats, està fent possible que l'economia millori, però sense deixar d'atendre a aquells que més ens necessiten, als més vulnerables i a les famílies de classe mitjana i treballadora i als joves", ha afegit.
Preguntada si existeix intenció de finalitzar la CV-10, Raquel Sánchez no ho ha descartat i ha explicat que des que es va procedir a l'alliberament de la AP-7 el 2019 es van iniciar una sèrie d'estudis per emprendre les actuacions necessàries per millorar la fluïdesa del trànsit i les condicions de seguretat.
"De fet estem fent actuacions en la AP-7 amb nous accessos, millores de carrils, tercers carrils per als vehicles pesats i, per tant, no descartem cap actuació que suposi una millora de la circulació, del trànsit i de millora de la AP-7", ha conclòs.