L'aeroport del Prat de Barcelona ha acollit aquest mes de juliol gairebé 5 milions de passatgers (4.936.852), una xifra que suposa un 10,3% més que els de l'any passat, però que són encara un 7,9% menys que els que van passar per aquest aeroport el mateix mes de 2019. El Prat és el segon aeroport que més passatgers acull d'Espanya, per darrere de Madrid, que també supera amb escreix el seu trànsit aeri de l'any passat (un 11,4% més), però de la mateixa manera no aconsegueix assolir les xifres prepandèmiques, en tancar el mes amb un 6,8% menys de trànsit que el 2019. En total, els aeroports espanyols sí que milloren un 1,2% el trànsit prepandèmia, impulsats pel gran creixement d'aeroports com el de València, Lanzarote, Menorca, Bilbao, Santiago de Compostel·la o Astúries, entre d'altres.

En total, els aeroports espanyols van acollir 29,7 milions de passatgers el mes de juliol passat, un 10% més que el mateix mes de l'any 2022 i un 1,2% més que el 2019. En l'acumulat entre gener i juliol, es van assolir 159,2 milions de passatgers, un 20,6% més que en 2022 i un 1,2% més que el 2019. Palma de Mallorca, amb 4,3 milions de passatgers, va ser el tercer aeroport que més passatgers va acollir el mes de juliol passat i el primer dels que va augmentar passatgers en relació amb 2019, un 4,1% més, mentre suposen un 5,9% més que el juliol de l'any passat. Màlaga va augmentar els seus passatgers un 5,9% en comparació a l'any passat i un 4,1% respecte a 2019 fins a arribar als 2,4 milions de passatgers, superant Alacant, Eivissa, Gran Canària i València, les altres capitals que van acollir més d'un milió de passatgers. València, a més, ho va aconseguir amb un substancial creixement de passatgers, d'un 17,8% en relació amb 2022 i d'un 20,6% comparat amb 2019, fins a assolir 1.035.6111 passatgers.

Els creixements més pronunciats entre els aeroports que van moure més de 100.000 passatgers es van donar a Astúries, on el creixement del 33,8% en relació amb 2019 va portar als 210.778 passatgers, i a Santiago de Compostel·la, on un 31,9% de passatgers més que el 2019 va suposar un total de 398.477 passatgers. En total, Espanya ha acollit a 159 milions de passatgers aeris des de començament d'any fins a finals de juliol, un 20,6% més que l'any passat i un 1,2% més que el 2019.

Retrocés acumulat en passatgers i mercaderies

En l'acumulat entre gener i juliol, l'aeroport d'Adolfo Suárez de Madrid i el del Prat de Barcelona tampoc no aconsegueixen igualar les xifres prepandèmiques (es queden un 3,4% i un 7,1% per sota, respectivament), però sí que mostren un creixement més pronunciat en comparació a l'any passat que si només prenem juliol com a referència. Així, El Prat ja acull un 26,2% més de passatgers que el 2022 i arriba als 28 milions des de començament d'any, mentre que Madrid ha vist passar a 34 milions de passatgers pel seu aeroport, un 25,8% més que l'any passat. L'aeroport de València ha aconseguit augmentar en un 13,7% els seus passatgers acumulats des de gener si ho comparem amb 2019 fins a assolir els 5,5 milions, mentre que Astúries ha superat el milió de passatgers gràcies a un creixement del 37,4% en comparació a 2019 i del 46,3% respecte a l'any passat.

En el tràfic de mercaderies, Madrid continua dominant el comerç aeri i en copa més de la meitat de mercaderies mogudes a Espanya, amb 355.000 tones de càrrega sobre un total de 594.000 tones mogudes a tot Espanya. Madrid millora amb aquest tràfic de mercaderies tant les seves xifres de l'any passat, un 10,4% inferiors a l'actual, com les de 2019, que van ser un 15% menys. I amplia la seva bretxa amb l'aeroport del Prat de Barcelona, que encara que és el segon aeroport amb més tràfic de mercaderies, mou quatre vegades menys càrrega, un total de 88.000 tones en l'acumulat fins al juliol, la qual cosa suposa un 1,3% menys que l'any passat i un 11% menys que el 2019, abans de la pandèmia. Si mirem només les mercaderies de juliol, Barcelona va moure 13.400 tones de mercaderia, un 7,4% menys que l'any passat i un 14,6% menys que el 2019.