Eroski posarà a la venda, a partir d'aquest dijous i fins a final d'any, una cistella de la compra amb més de 1.000 productes bàsics, entre ells aliments frescos, a preus "molt competitius". La cadena de supermercats ha assenyalat que invertirà 100 milions d'euros en la mesura per ajustar els preus i no traslladar al consumidor "la totalitat del fort increment dels costos i de l'impacte de la inflació".

La companyia ha fet aquest anunci després de l'acord assolit a França la setmana passada perquè els supermercats ofereixin una cistella de la compra amb aliments bàsics a preus taxats.

Productes bàsics a menys de dos euros

La directora comercial d'Eroski, Beatriz Santos, ha explicat que la cadena de distribució està "al costat dels consumidors en aquests moments", per la qual cosa inicia una guerra de preus a la distribució amb aquest llançament amb 600 productes bàsics a menys de dos euros. ​"Des de l'inici del període inflacionari i durant 2023, Eroski haurà invertit 100 milions d'euros, després de sumar aquest any 12 milions d'euros addicionals d'inversió als ja invertits el 2022 per reduir l'impacte de la inflació", ha explicat Santos.

En aquest sentit, més del 50% serà de productes de consum diari i setmanal (làctics, verdures, fruites, oli, ous, peix), el 20% correspon a categories per a la cura personal i de la llar, i la resta, de categories de consum ocasional com ara galetes, xocolates o brioixeria. ​D'aquesta forma, el 35% d'aquesta cistella de la compra serà marca pròpia i la resta de marques líders i locals. Amb tot, més de la meitat de la cistella (600) són productes amb un preu de menys de dos euros i els altres 200 productes d'un euro o menys.

Santos ha assenyalat que Eroski ha patit un increment del 15% dels costos el 2022, repercutint el 12% en el preu al consumidor, mentre que ha advertit que el 2023 "ve també calentó", ja que els costos continuen pujant al gener un 21,5%, la qual cosa els ha portat a apujar un 14,9% els preus. "El sector de la distribució està sent injustament qüestionat, qui es queda amb la inflació? Eroski no s'està quedant amb benefici de la inflació", ha recalcat la directora comercial d'Eroski.

Baixada de l'IVA de la carn i el peix

A més, la directora comercial d'Eroski ha instat el Govern que es baixi l'IVA de la carn i el peix. "Creiem que qualsevol mesura que ajudi a abaixar el preu del producte és molt adequat, l'IVA és una d'elles", ha assenyalat. "Ens agradaria també que a la carn i el peix, el Govern ajustés l'IVA i és important pel tema de l'estalvi, però també pel consum d'una dieta equilibrada. Observem com el consum del peix cau molt i es va canviant a una proteïna més barata, perquè els preus del peix són molt elevats," ha indicat.