Espanya serà la destinació turística més visitada del món el 2040 amb 110 milions d'arribades (des dels 85 milions de 2023) seguida per França, amb 105 milions, i pels Estats Units, amb 100 milions, segons l'informe Viatgers i Destinacions NextGen realitzat per Deloitte i Google. L'estudi, resultat de la col·laboració entre les dues firmes, analitza com ha evolucionat la indústria de viatges des de 1990 i les dinàmiques previsibles fins a 2040.
D'aquesta forma, també estima que el nombre de viatges a tot el món assolirà els 2.400 milions per a 2040, un 63,9% més que els registrats el 2019, any previ a la pandèmia generada per la Covid-19.
Segons l'anàlisi, l'increment en el nombre de viatges serà conseqüència de l'augment de les classes mitjanes a tot el món. Per zones geogràfiques, els viatgers d'Europa i Àsia Pacífic aglutinaran més del 70% dels viatges, mentre que els principals països emissors seran els mateixos que el 2019 (Xina, EUA, Regne Unit i Alemanya) amb l'afegit de l'Índia.
Pel que respecta a les arribades, Europa i Àsia Pacífic coparan el 47% i el 27% d'aquestes, amb 1.120 i 640 milions de viatgers respectivament. Els cinc països amb més arribades de viatgers el 2040 seran Espanya, França, els EUA, la Xina i Mèxic; que aglutinaran el 20% del total.
L'estudi de Deloitte i Google conclou que el 45% del total de viatgers de tot el món es concentrarà en quatre destinacions, que són la Mediterrània (480 milions), Sud-est Asiàtic (255), Nou Orient Mitjà (175) i Carib (145).