Els espanyols gastaran de mitjana 684 euros en regals i celebracions relacionats amb el Nadal, un 8% menys que l'any passat, que suposa, també de mitjana, un terç dels ingressos mensuals, segons les dades de l'enquesta realitzada per l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU). Altres estudis assenyalen, no obstane, el contrari. En concret, la reducció més gran del pressupost es donarà als regals, ja que s'estima una despesa de 359 euros davant els 391 euros de l'any passat, i en els viatges i vacances previstos (86 euros pels 107 de l'any anterior).

En menor mesura, els espanyols retallaran la seva despesa en festes, sopars i menjars, on preveuen gastar 173 euros pels 178 euros de 2023, així com en la loteria de Nadal, on invertiran 64 euros, cinc euros menys que l'any anterior. L'informe mostra que també es redueixen les sortides per esdeveniments o celebracions nadalenques. Tot i així, un 63% planeja visitar els mercats ambulants de Nadal (68% l'any passat), el 53% sortirà a veure la Cavalcada de Reis (60% el 2023) i el 47% sortirà a menjar o sopar amb els companys de feina (50% l'any anterior). A més, el 82% confirma la seva intenció de participar en sopars i menjars amb amics i familiars no convivientes (89% l'any passat).

Una campanya de Nadal, on el 50% dels consumidors creu que gastarà més del previst i això que fins i tot un 27% reconeix que prefereix donar els seus regals el gener per aprofitar possibles descomptes. En qualsevol cas, un 35% adverteix que les compres de regals li causen un important estrès. Respecte a les de regals, Internet continua sent el canal prioritari per al 37% dels enquestats, davant el 30% que prefereix comprar en botigues físiques, mentre que la resta dels consumidors combinarà en igual mesura ambdós tipus de comerços.