José Vicente de los Mozos, president d'Ifema, va defensar l'arribada de la Fórmula 1 a Madrid assegurant que no rebria cap mena de subvenció pública perquè l'atractiu era tan fort, que el finançament es trobaria tan sols per la via privada. L'any 2026, el Gran Premio de España acollirà a Madrid aquest gran esdeveniment, però ja comencen a sorgir els primers dubtes sobre la gestió. Les obres, per preparar-ho tot, van començar el mes de juny i l'hermetisme en els comptes públics d'Ifema és absolut. El diputat de Más Madrid, Pablo Gómez Perpinyà, ha plantejat una pregunta a l'Assemblea de Madrid: "Qui assumirà les despeses de la promoció de la Fórmula 1 en el transport públic madrileny?". I la resposta, sense entrar en les xifres, per part del govern de la presidenta de la Comunitat de Madrid, Isabel Díaz Ayuso, ha estat: "En relació a l'esdeveniment de la Fórmula 1, Metro Madrid, ha realitzat la despesa publicitària destinada a rotular tot l'exterior i interior del tren de la Línia 8".

Sense donar xifres

Una resposta que contradiu la negativa al finançament públic directa que el president d'Ifema va subratllar que mai passaria: "IFEMA no rep finançament públic directe. Som l'única fira que no va parar a la pandèmia. La cirereta és el GP de F1", va insistir José Vicente de los Mozos en la seva presentació el passat mes de gener. Sis mesos després, els fets diuen una altra cosa i segueix el camí del model de negoci que va seguir el PP valencià per portar la Fórmula 1 l'any 2008 i que va acabar l'any 2012, després d'un projecte fallit i la intervenció de fons públics per salvar la infraestructura.

Si tornem al projecte del 2026, Madrid comptarà amb un gran premi en circuit semiurbà, amb 20 corbes i gairebé 5,5 quilòmetres, entre IFEMA i Valdebebas. L'impacte en l'economia de Madrid serà multimilionària i també en la creació d'ocupació, segons defensen des del PP d'Ayuso. Un dels artífexs, un dels responsables de l'arribada de la F1 a Madrid és José Vicente de los Mozos, president d'IFEMA. "L'anunci és la possibilitat de jugar el partit però hi ha molta feina per fer. Un organitzador, que la FIA homologui el circuit però IFEMA Madrid té una bona situació.

Més del 70% vindrà en transport públic el que agilitzarà tot". Un transport públic que ja comença a anunciar aquest esdeveniment. Sense saber quant ha costat aquesta primera publicitat, l'hermetisme entorn les xifres continua sent absolut i tan sols es parla del futurible i hipotètic benefici: "Cada GP té un impacte de 450 milions d'euros. I tenim 10 anys. Perquè els inversors arribin necessitem estabilitat. L'organitzador ens invertirà al circuit. I hi haurà 90 milions de persones connectades a la televisió”. ON ECONOMIA ha pogut constatar que, de moment, encara no s'ha publicat cap nom d'un inversor privat, malgrat que les obres ja han començat.