El propietari de la popular marca alemanya de sandàlies Birkenstock, imprescindibles per a molts durant l'estiu, està considerant diverses opcions estratègiques per al futur de la companyia, inclosa una OPI (oferta pública de venda), segons ha informat el portal de referència econòmic americà Bloomberg. La firma de capital privat L Catterton, propietària de Birkenstock, està estudiant amb diversos bancs d'inversió, entre ells Goldman Sachs i JPMorgan, l'oportunitat de cotitzar la icònica marca alemanya de sandàlies als Estats Units.
Aterratge a la borsa americana
La companyia podria estar valorada en més de 6.000 milions de dòlars i la presentació oficial podria tenir lloc aquest any si no s'espatlla l'operació. Els representants de L Catterton, Birkenstock, Goldman Sachs i JPMorgan s'han negat a comentar el cas. Si l'operació tira endavant, es pot perllongar com a molt dos anys després de l'adquisició de L Catterton, una societat d'inversió recolzada per Bernard Arnault (LVMH), amb una participació majoritària de Birkenstock per uns 4.000 milions d'euros, gestiona prop de 30.000 milions de dòlars en actius relacionats amb béns de consum.
El francès Bernard Arnault, al darrere
Prové de la unió del 2016 entre la firma d'inversió Catterton, LVMH i Groupe Arnault el holding de Bernard Arnault, conseller delegat i accionista principal de LVMH a través de la seva família. L Catterton té una divisió de moda i luxe, després d'haver invertit anteriorment en les marques Ganni, Third Love, Everlane i Sweaty Betty.
El 2021, aquest últim havia adquirit la marca Birkenstock, mitjançant una adquisició majoritària, amb el suport de Financière Agache, l'oficina familiar del multimilionari francès Bernard Arnault. En paral·lel, els germans Christian i Alex Birkenstock continuen conservant una petita participació minoritària en l'empresa construïda pels seus avantpassats fa gairebé 250 anys i les sandàlies de la qual s'han convertit, sobretot en els últims anys, en autèntics complements de moda. Actualment, Birkenstock té cinc fàbriques a Alemanya i dona feina a 5.500 persones per a una producció total de més de 20 milions de parells de sabates a l'any i també accessoris de moda reals.
Aniversari del model Madrid
Avui, la seva sandàlia Arizona, símbol de la contracultura dels anys setanta, i el seu esclop Boston s'han convertit en imprescindibles per a l'armari. La plataforma de comerç electrònic de luxe Yoox va especificar en el seu informe anual que el model de Boston va ser la seva sabata més venuda durant l'any 2022.
Aquest 2023 celebra els 60, 50 i 40 anys de les sandàlies de Madrid, Arizona i Giza, respectivament, amb una col·lecció limitada ultraexclusiva segons el respectiu any de naixement de cada model, és a dir, 1.963 parells per al Madrid, 1.973 parells per a l'Arizona i 1.983 parells per al Gizeh.