Fira de Barcelona registra un any "rècord" en esdeveniments internacionals amb 14 fires durant el 2024, vuit de les quals són noves. D'aquesta catorzena, sis s'han dut a terme durant el primer semestre d'enguany.  L'expansió del negoci exterior de Fira forma part de la seva estratègia per contribuir a la internacionalització de les empreses del territori des de fa més de deu anys. Amb aquesta estratègia vol estendre per tot el món la seva experiència organitzativa, "posicionant-se com un dels grans operadors firals mundials". 

La institució en destaca la primera edició d'Smart City Expo a Nova York i Riad (Aràbia Saudita) i la cinquena a Curitiba (Brasil), que s'ha convertit en la que ha reunit més participació (50 països i 16.800 visitants). Aquestes estrenes a Nova York i Riad formen part de les vuit d'aquest 2024, on també n'hi haurà a la Xina, amb, entre d'altres, el primer certamen d'Alimentaria&Hostelco; a Brasil; Mèxic i Xile.

Aposta per la Xina

De cara al segon semestre d'enguany, Fira de Barcelona destaca la primera cita de Tomorrow.Mobility a Mèrida (Mèxic) i la d'Smart City Expo a Santiago de Xile i a la localitat xinesa de Hangzhou. També recalca l'arribada a Niteroi (Brasil) de Tomorrow.Blue Economy al desembre i a Sao Paulo de l'IOT Solutions Congress, que s'ha organitzat aquest mes de juny.

Fira de Barcelona ha fet èmfasi en l'activitat que es "manté a l'alça" en la gestió dels recintes firals a la Xina (a través d'una aliança d'empreses), Xuzhou Greenland Huaihai International Expo Center i Nanchang Greenland International Expo Center. Els dos recintes, segons subratlla la institució firal, sumen al voltant de 240.000 metres quadrats de superfície expositiva on es calcula que es poden celebrar 66 esdeveniments en conjunt.

El director de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, afirma que aquestes xifres "reforcen l'estratègia i posa de manifest la bona reputació que té Fira de Barcelona al món, així com el gran interès que desperten els seus esdeveniments". Serrallonga assenyala que en aquests deu anys d'impuls de l'activitat exterior "s'ha consolidat l’objectiu de ser útils a les empreses  i contribuir a obrir nous mercats i construir ponts" amb els països. Per la seva part, el director de Negoci Internacional de Fira de Barcelona, Ricard Zapatero, ha destacat "l'estrena de nous esdeveniments de gran qualitat i la diversificació de sectors que presenten, des de l'alimentació a la tecnologia, ciutats, mobilitat del futur o economia blava. Fira exporta coneixement firal, però també promou la innovació de sectors econòmics clau per a aquests països".

Rumb als 260 milions d'ingressos

Fira de Barcelona va tancar el 2023 amb una facturació de 250 milions d'euros, un 17,9% més que l'any anterior i un ebitda de 39 milions d'euros, un 6,6% més. Aquests resultats ja van ser millors que els de 2019, abans de la pandèmia, però esperen superar-los amb escreix de cara a aquest any. Aquestes magnituds econòmiques van ser possibles gràcies als més de 270 salons, congressos i actes diversos celebrats als recintes de Montjuïc, Gran Via, Centre de Convencions Internacional de Barcelona (CCIB), a banda de la realitzada a l’exterior.

Pel que fa a les previsions pel 2024, s’espera superar els 260 milions d’ingressos amb fires i congressos sobretot en el camp de la tecnologia, alimentació, indústria i salut, com el Mobile World Congress (que aporta aproximadament el 20% dels ingressos anuals), ISE, Alimentaria & Hostelco, Smart City Expo, Seafood, Hispack o les trobades mèdiques.