La vint-i-novena edició del congrés de productes del mar Seafood, i la segona que se celebra a Barcelona, serà el més gran de tots els que porta organitzades el grup Diversified Communications, superant les dades prepandèmia. L’esdeveniment, que tindrà lloc del 25 al 27 d’abril al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona, ha guanyat un 21% de superfície expositora fins als 49.299 metres quadrats, 10.000 més que l'edició de l'any passat (39.800) i gairebé 9.000 més que en l'edició del 2019 (40.600). Amb aquesta grandària, els organitzadors xifren en uns 150 milions d’euros l’impacte econòmica del certamen a la capital catalana.
Liz Plizga, la vicepresidenta de Diversified Communications, l'empresa nord-americana que organitza el congrés, ha concretat que a dues setmanes de la celebració ja s’han registrat més de 2.000 empreses expositores per a aquest any, de manera que probablement també es deixarà enrere la xifra de 2.022 expositors del 2019. Liz Plizga ha detallat que fins a 776 empreses seran per primer cop a Barcelona. Algunes d'aquestes seran Atunes y Lomos, Blumar, North Pacific Seafood, entre d'altres. Del que no ha volgut fer previsions, en una roda de premsa celebrada a Barcelona, ha estat de la xifra estimada de visitants perquè Plizga prefereix comptabilitzar els participants reals una vegada que el congrés acabi, si bé ha reconegut que les inscripcions estan anant "molt bé". Si més no, esperen que l'assistència sigui més gran que la de l'any passat, quan el Seafood va acollir 26.700 professionals del sector (en l'edició del 2019 la participació va ser de 29.200 persones).
Amb aquestes previsions, els organitzadors avalen la decisió que van prendre fa dos anys: apostar per la capital catalana i Fira de Barcelona. Fins el 2019, el saló de productes del mar Seafood tenia lloc a Brussel·les, però a la capital belga ja havia arribat al límit de la capacitat de les instal·lacions firals. "Brussel·les se'ns havia quedat petit per continuar creixent. Vam venir a Barcelona perquè oferia més espai i perquè és una ciutat acostumada a allotjar grans congressos mundials. El trasllat ha estat un encert, ofereix més opcions de creixement", ha argumentat la vicepresidenta de Diversified Communications.
Ara, amb la previsió de dur a terme l’exposició més gran de la historia d’aquesta fira, Constantí Serrallonga, director general de Fira de Barcelona, ha destacat com “Seafood és un exemple més de com un esdeveniment arriba al nostre recinte i a la ciutat per consolidar-se i créixer, impulsar el negoci i ser un motor per als seus participants, indústria i ecosistema”. “Acollir un esdeveniment líder mundial en productes del mar reforça el posicionament de la institució firal a l'àmbit de l'alimentació, un sector clau per a l'economia”, ha remarcat Serrallonga. Sobre el seu impacte econòmic, Serrallonga ha destacat que "és un esdeveniment molt rellevant a nivell mundial d'aquesta indústria i que se celebri a Barcelona és una gran oportunitat per a tots". També ha remarcat l'impacte en la indústria local. A més, ha subratllat que el Seafood és un dels esdeveniments anuals que es van repetint i "consoliden Barcelona com un dels principals recintes del món".
Seafood Expo Global reunirà proveïdors de tot el món que presentaran les darreres novetats en productes del mar: frescos, congelats, enllaunats, de valor afegit, processats i envasats. Seafood Processing Global oferirà als visitants tots els aspectes sobre el processament dels productes del mar, inclosos els materials i equips d'envasament, els subministraments de refrigeració i congelació, els equips de processament primari i secundari i els serveis de control higiènic i sanejament i de control de qualitat, entre d'altres.
En total, la cita acollirà empreses de 87 països (10 més que l'any passat) i comptarà amb 68 pavellons regionals i nacionals. Alguns dels països que seran presents i que no van poder ser a Barcelona l'any passat són Àustria, Costa d'Ivori, Xipre, Gàmbia, Hong Kong, Nova Caledònia, Pakistan, Filipines, les Seychelles i Suïssa, entre molts altres. Pel que fa la presència d'empreses i regions espanyoles, s'ha elevat fins als 8.757 metres quadrats, segons ha detallat la vicepresidenta de l'empresa organitzadora, davant els 6.086 metres quadrats de fa un any i els 3.905 metres quadrats de la darrera edició a Brussel·les, el 2019.
Seguint el veto internacional a Rússia per la invasió d'Ucraïna, no hi haurà al congrés empreses russes ni bielorusses. D'Ucraïna només n'hi haurà una, un fet que l'organització lamenta ja que en anys anteriors hi havia més expositors ucraïnesos que aquest any no podran venir per culpa de la guerra. Els que tornaran al Seafood seran les empreses xineses, que van ser les grans absents en l'edició de l'any passat a causa de les restriccions de la covid-19 vigents al gegant asiàtic, i en qui l'organització confia per augmentar el nombre de visitants i expositors.