La Generalitat atorgarà un préstec de 2,4 milions d'euros a l'automobilística Ebro per garantir la reindustrialització i la recuperació dels llocs de treball a la fàbrica de la Zona Franca de Barcelona. El préstec s'ha realitzat a través de l'empresa pública Avançsa i la directora general, Clàudia Canals, ha defensat la mesura per recuperar els llocs de treball: "Es consolida el projecte d'inversió a Ebro, que s'emmarca dins d'un acord global" de la Generalitat amb la companyia i amb l'automobilística xinesa Chery.

D'aquesta manera, la firma pública Avançsa incorpora en la línia 'Innova Mobilitat' una empresa que, segons el seu parer, "busca potenciar el seu model de negoci basat en la sostenibilitat i la reducció de l'impacte ambiental de la mobilitat". El CEO d'EV Motors, matriu d'Ebro, Rafael Ruiz, ha celebrat que el préstec els permet "crear vehicles innovadors que combinin tecnologia capdavantera, sostenibilitat i una oferta assequible per als consumidors". "Estem convençuts que Ebro contribuirà significativament a la reindustrialització del sector de l'automoció i la dinamització de l'economia local", ha assenyalat.

Objectius d'Ebro

Després de tres anys des de l'últim vehicle produït a l'antiga factoria de Nissan, la planta torna a estar activa amb la fabricació dels models Ebro S700 i Ebro S800. Segons les previsions per als pròxims anys, Ebro es marca assolir una quota de mercat del 3% en menys de cinc anys, el 2029, un objectiu que pretén aconseguir amb una àmplia diversitat de motoritzacions i amb una estratègia de preus competitiva.

Exterior de la fàbrica Ebre a Barcelona
Exterior de la fàbrica Ebro a Barcelona

La companyia, nou membre d'Anfac

Fa dues setmanes, l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac) va anunciar que els representants de la seva junta directiva i Assemblea General van ratificar el passat 12 de desembre l'adhesió d'Ebro com a nou membre de l'associació. Amb la incorporació d'aquesta "icònica i històrica marca espanyola" ja són 61 firmes automobilístiques les que formen part de l'associació, "la qual cosa la consolida com la principal veu de les marques d'automoció davant de les administracions públiques i la societat a Espanya".

A més, Anfac va destacar que l'adhesió a l'associació es va produir a penes unes setmanes després que Ebro posés en marxa de nou la fabricació de vehicles a les instal·lacions de la Zona Franca de Barcelona, gràcies al seu acord de col·laboració amb la companyia xinesa Chery. Així, el fabricant espanyol "torna a renéixer amb força com marca d'automòbils, amb l'objectiu de convertir-se en un referent de la tecnologia híbrida i de la transició cap a la mobilitat elèctrica, i deixant enrere el seu passat com a fabricant de camions, autobusos i tractors", subratllen des d'Anfac.