El govern d'Espanya es va gastar més de tres milions d'euros a la carta que el Ministeri de Seguretat Social, Inclusió i Migracions va enviar el mes de gener passat a les persones jubilades per recordar-los la pujada de la pensió que li corresponia. El gruix de la despesa ve del cost dels serveis postals, que va ascendir a un total de 2.743.453,24 euros. D'altra banda, l'Executiu va destinar 428.230,28 euros en les 10.679.086 notificacions que va enviar a cada persona, a raó d'uns quatre cèntims per carta.
La suma d'aquestes xifres fa un total de 3.171.683,52 euros, segons ha informat el govern en una resposta parlamentària, a la qual ha accedit Europa Press. En aquesta resposta a una bateria de preguntes de diputats de Vox, el Govern afirma que considera "important" avançar en la digitalització d'aquesta i altres comunicacions, com les retencions de l'IRPF per l'estalvi que pot suposar.
No n'hi ha prou amb un mail
Però també indica que "no es pot oblidar" que els avenços en digitalització "no poden prioritzar-se en exclusiva", ja que han de compatibilitzar-se amb la més "adequada atenció" a les persones grans, vulnerables o amb diversitat funcional, segons les seves pròpies necessitats, entre les quals es pot trobar la menor facilitat per a la utilització de les noves tecnologies.
A més, l'Executiu recorda que els pensionistes no es troben inclosos en la relació de subjectes obligats a rebre notificacions i comunicacions per mitjans electrònics, segons el règim de notificacions de l'Administració de la Seguretat Social.
"Per tant, l'obligació de notificar l'acte administratiu de revalorització de les pensions en format paper", argumenta el Govern en relació amb la missiva, que inclou els imports individuals, les retencions corresponents a l'IRPF i, en el seu cas, altres descomptes de la persona amb dret a pensió, tret que els beneficiaris hagin optat per relacionar-se electrònicament amb l'Administració.