El ministre de Transport i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, ha afirmat que l'estació de Madrid Chamartín-Clara Campoamor està "molt tensada" i les de Madrid Atocha-Almudena Grandes i Barcelona Sants, "al límit". En una compareixença celebrada en el Congrés a petició pròpia, el ministre ha explicat que les imatges vistes aquest estiu d'amuntegament en l'estació de Chamartín a causa de les incidències en la xarxa es deuen als problemes de capacitat de les estacions.
"L'estació de Chamartín està molt tensada per allotjar els trànsits que acull en aquest moment i la d'Atocha és ja al límit de la seva capacitat, mentre que l'estació de Sants té cinc vies d'alta velocitat per allotjar tots els trànsits que està rebent," ha assenyalat. Per això, el ministre ha defensat que s'estan executant obres per ampliar la capacitat de totes aquestes estacions, la qual cosa al seu torn està causant més incidències en la xarxa. "Hi ha països que suspenen línies importants per les obres, com en Alemanya, on s'ha suprimit el Berlín-Hamburg, però nosaltres no considerem privar els ciutadans del servei durant el temps que durin les obres sempre que es pugui", ha argumentat.
En obres
No obstant això, Puente admet que les xifres previstes en els estudis de fa cinc o sis anys s'han vist "absolutament desbordades", esperant-se superar per a aquest mateix any, per exemple, a Chamartín, les previsions de viatgers que s'esperaven el 2040. Només un retard de 15 o 20 minuts a tres trens ja acumularia fins a 2.000 persones en estacions que ara mateix no poden acollir tanta gent, segons ha defensat, a causa de l'auge de l'alta velocitat amb nous operadors i els descomptes que s'estan aplicant al transport.
Puente ha acabat la seva primera intervenció reiterant les seves disculpes per les incidències d'aquest estiu i demanant "paciència i comprensió". "N'estem invertint més que mai. Aviat veurem els resultats, però per assolir-los hem de travessar alguns inconvenients", ha conclòs.