El Ministeri de Transports i Mobilitat Sostenible farà passar el corredor mediterrani per Madrid. El ministeri ha adjudicat, a través d'Adif, una nova fase de la remodelació integral de la terminal de mercaderies Madrid-Vicálvaro. Es tracta d'un projecte que la transformarà en "un dels nodes logístics estratègics per als tràfics de mercaderies als corredors del Mediterrani i l'Atlàntic". Segons va informar Transportes, l'adjudicació, atorgada a la Unió Temporal d'Empreses (UTE) integrada per Dragatges i Tecsa Empresa Constructora, serà per un import de 32,4 milions d'euros.

En concret, s'executarà un feix intermodal de quatre vies passants amb les capçaleres, tant al nord com al sud, i en la que s'inclourà una llosa de formigó destinada a la regulació i emmagatzemament d'Unitats de Transport Intermodal (UTI), gestionada amb tres grues pòrtic automatitzades (A-RMG), que executaran les tasques de la manipulació d'UTI en les activitats de càrrega i descàrrega de tren a camió i d'emmagatzemament d'aquests. El seu subministrament ja s'ha contractat per 18,7 milions d'euros.

Més de 300 milions en la remodelació integral de Vicálvaro

El contracte també inclou la urbanització i els vials de la nova zona intermodal, establint-se un circuit per a l'accés, càrrega i descàrrega dels camions, controls d'accés i aparcament per a vehicles pesants i lleugers. Amb aquest contracte, Adif avança en la remodelació integral de la terminal de Madrid-Vicálvaro, un projecte a què destinarà més de 300 milions d'euros, per respondre a les tendències en la gestió de terminals de mercaderies.

A més d'aquesta licitació, Adif va adjudicar les obres de la nova estació de La Tenería en Pinto, per un import de 10,6 milions d'euros i les de senyalització de la nova base de manteniment de Fuencarral, per vuit milions d'euros, la qual cosa suposa una adjudicació total de 50 milions d'euros en obres per a les mercaderies a la Comunitat de Madrid. Aquest mòdul intermodal estarà preparat per tractar trens de 740 m, amb una capacitat de manipulació de 150.000 UTI/any i d'emmagatzemament sota pòrtic de 2.500 TEU.