Més enllà de Parlem o Telefónica, hi ha grans teleoperadores de comunicació dedicades a gestionar grans empreses. Així doncs, el mercat de les telecomunicacions és un món a part quan parlem del sector B2B. En aquest selecte grup hi ha una companyia catalana, Call2World, que pretén estendre's i marcar perfil propi. Així doncs, el grup de telecomunicacions preveu invertir fins a 10 milions d'euros els propers anys per sumar nous operadors a les seves filials Connectivity i Unique i consolidar la seva oferta.

Xifres de rècord

Amb aquest objectiu, Call2World vol doblar la facturació fins gairebé els 12 milions d'euros aquest 2024 i assolir les 100.000 línies gestionades el 2024 amb l'impuls d'acords i adquisicions estratègiques. Una línia de negoci que passa per estrènyer lligams amb partners i absorbir altres microempreses. Manuel Garriga, Conseller Delegat de Call2World, assegura per ON ECONOMIA que el projecte és ambiciós: "Tenim com a clients a Indra, Cooltra, Loewe o el mateix Banc d'Espanya. En paral·lel, la darrera absorció que hem fet és una empresa madrilenya, Telcomunity, anunciarem una altra properament i ens hem marcat comprar fins a una desena d'empreses més en el curt i mig termini". Precisament, aquests clients fan referència a Unique, la línia diferenciada de Connectivity dins de Call2World.

Adeu al roaming?

Però, com han trobat aquest nínxol de mercat? El grup Call2World compta amb Connectivity, l'operador mòbil amb enfocament B2B especialitzat en fibres i dades mòbils. Connectivity ofereix els seus serveis a més de 5 països; i dades de roaming a més de 180 països a través de SIMs físiques i eSIMs. "L'eSim és una segona targeta, per entendre'ns, no física que ja està disponible a Android i a partir de l'Iphone 10. Es tracta d'una targeta sim que funciona a través d'un codi QR i et permet tenir en format digital aquest servei sense haver de pagar el roaming quan viatges a l'estranger. Nosaltres portem tota aquesta gestió i ajudem a les grans companyies per incloure en els seus processos aquesta mena de serveis i ajudar-los a reduir les despeses", subratlla Garriga.

unnamed (3)
Manuel Garriga, Conseller Delegat de Call2World

En paral·lel, l'altra filial del grup és Unique, companyia de Telecom Expense Management (TEM), és a dir, especialitzada en la gestió i optimització del temps i la despesa en telecomunicacions per a empreses. La companyia redueix un 32% de mitjana els costos de telecomunicacions sense necessitat de canviar d'operador, a través de programari especialitzat i una gestió integral de les telecomunicacions. Fins ara, Unique ha aconseguit un estalvi de més d'11 milions d'euros als clients, gestionant les línies mòbils i fixes sense canviar d'operador. La companyia destaca que els inversors són d'aquí, Catalunya i ja operen a divuit països, gràcies també a l'impuls coordinat amb Acció. "La nostra estratègia es basa en comprar petites empreses i pensem que, en tres anys, fins i tot doblarem la facturació actual", conclou Garriga.