Molta gent té dret a reclamar que Hisenda li torni diners a través de la declaració de la renda si s'han pagat més impostos dels necessaris durant l'any. No obstant això, és difícil que l'Agència Tributària torni grans quantitats als treballadors. És per això que quan sí que ho fa és destacable, com en el cas dels mutualistes.
I és que, segons ha confirmat l'Agència Tributària, un error en les cotitzacions dels mutualistes els va retenir més quantitat d'IRPF de la que tocava, per la qual cosa Hisenda haurà de tornar diners als que compleixin un requisit. En aquest cas, els treballadors perjudicats podran recuperar 4.000 euros. Qui té dret a reclamar?
Aquells mutualistes que van cotitzar entre 1967 i 1978 que, tal com ha comunicat Hisenda, se'ls va treure el 100% de la cotització, quan hauria d'haver estat només el 75%. Aquest grup de treballadors són els que es van dedicar a sectors com la banca, el comerç o l'energia, entre d'altres, i, segons les estimacions, podran rebre entre 3.000 i 4.000 euros.
Queden fora de la llista aquells que van contribuir durant la seva vida laboral en el règim de les Classes Passives de l'Estat, els autònoms i les aportacions a mutualitats de viduïtat i de pensions no contributives.
Com reclamar els 4.000 euros?
D'aquesta manera, els perjudicats poden reclamar els diners que els deu Hisenda del període que va des de l'any 2019 a l'any 2022. En aquest sentit, els mutualistes afectats ja estan començant a rebre aquests diners juntament amb les devolucions de la renda corresponents a l'exercici 2023. Fins quan pots reclamar els diners?
El termini per demanar la devolució està obert fins al pròxim 1 de juliol i el tràmit es pot fer des del web de l'Agència Tributària. Al web hi ha un formulari perquè aquelles persones afectades per l'error puguin omplir-lo. Per poder accedir al formulari es pot entrar al web mitjançant Cl@ve mòbil, certificat digital, DNI electrònic o número de referència (casella 505 de la declaració de la renda anterior)
Una vegada dins, les úniques dades a omplir són el nombre de compte bancari i el número de telèfon, ja que la Seguretat Social té la informació de tots els afectats.