Compte enrere per la Super Bowl 2025, un dels esdeveniments més esperats en l’àmbit esportiu. Kansas City Chiefs i Philadelphia Eagles s’enfrontaran aquest diumenge a la final de la National Football League (NFL), la Lliga Nacional de Futbol Americà fundada l'any 1920. Com ja és habitual, un artista serà l’encarregat de fer un show durant la mitja part del partit i per a l’edició d’enguany, el cantant seleccionat ha estat el raper Kendrick Lamar (Califòrnia, 1987).
L’espectacle dura menys d'un quart d'hora, entre 12 i 14 minuts, i s’espera que l’artista canti els seus millors temes, entre ells Not Like Us. A més, la cantant SZA també actuarà durant la mitja part com a convidada de Lamar, amb la que comparteix algunes cançons. A banda, alguns rumors apunten al fet que Taylor Swift podria donar la sorpresa com a artista convidada, ja que comparteix un tema amb l'artista Lamar i la seva parella, Travis Kelce, és un dels jugadors del partit.
Un espectacle amb més de 123,7 milions d'espectadors
Més enllà dels artistes i del partit, també hi ha els anuncis, un altre dels factors més rellevants durant la nit de la Super Bowl. Amb més de 123,7 milions d’espectadors l’any passat, la publicitat en aquesta franja horària és de les més cotitzades del mercat. La cadena Fox, encarregada de la retransmissió, ja va anunciar al novembre que havia venut tots els espais publicitaris, però alguns dels anunciants es van retirar posteriorment, com l’asseguradora State Farm, afectada pels incendis a Califòrnia.
Per tant, podem saber quant val un espai publicitari a la Fox en haver quedat vacant una franja. En concret, són 30 segons que les empreses poden invertir per publicitar-se a un preu de 8 milions d’euros. Mig minut que el 2022 tenien un cost de 6,5 milions de dòlars, mentre que l'any 2023 va pujar als 7 milions de dòlars (xifra que es va mantenir el 2024), i que enguany ha pujat fins als 8 milions de dòlars.
“Estem en un moment en el qual un esdeveniment esportiu en directe, on la ciutadania es reuneix per veure’l, està d’allò més cotitzat. Hi ha una escalada de preus i l’interès en la demanda d’esports ha anat a l’alça”, va indicar el vicepresident executiu de vendes publicitàries de Fox Sports, Mark Evans, fa unes setmanes.
Marques que es patrocinaran durant la Super Bowl
Grans marques de tots els sectors com Doritos, Pringles, Uber Eats, Meta o Google ja han reservat els seus segons de publicitat durant el partit i, evidentment, també han invertit grans quantitats de diners per poder-ho fer. De fet, la popular maionesa Hellmann’s ha reunit Meg Ryan i Billy Crystal per recrear la mítica escena de la pel·lícula When Harry Met Sally al Katz’s Deli de Nova York.
Antonio Banderas, per exemple, apareixerà en un anunci de Bosch, mentre que David Beckham sortirà a l'anunci de Stella Artois i Chris Hemsworth i Chris Pratt en el de Meta.