Amb seu a Atlanta, Geòrgia, la GSMA té la seu als Estats Units i, per tant, tots els beneficis milionaris com a organitzador del Mobile World Congress van directament a aquest inversor privat que compta amb grans marques que patrocinen (i paguen) l'esdeveniment.
Des d'una Big Four com és la consultora EY o una altra com Deloitte amb la seva delegació Unlimited Reality, passant per altres perfils com Accenture, Tonomus, JP Morgan, PaloAlto, Jio Platforms o NTT. Ni tan sols els mitjans de comunicació de casa nostra poden arribar a pagar les quantitats astronòmiques que la GSMA proposa, tot i que mai ha concretat públicament. En el saló, els medias patrocinadors eren EuroNews, Fortune, Financial Times, CNBC i The Wall Street Journal. I tan sols, des del Govern de la Generalitat de Catalunya, ha tret el cap com a partner local (de tot l'Estat espanyol) com a patrocinador oficial del conegut 'Planeta Digital' del Mobile.
Els ingressos dels patrocinis
A partir d'aquí, John Hoffman ingressa tots els diners que patrocinadors, però també aquells que volen tenir un stand paguen i deriva cap als Estats Units. Un model lògic que replica amb altres grans esdeveniments que la GSMA organitza a Xangai, l'Àfrica i, en el terreny de casa seva, Las Vegas. El cost del metre quadrat del Mobile se situa sobre els 1.500 euros i un stand de 8-14 metres quadrats pot anar dels 10.000 als 20.000 metres. Si tenim en compte l'aposta que ha fet enguany Android o Samsung amb centenars de metres d'aquest espai, les xifres es disparen. I en aquest cost, s'ha d'afegir el que la GSMA demana pel servei de wifi, entre d'altres despeses, com la fabricació i muntatge de tot aquest.
A partir d'aquí, no es pot considerar en cap cas menor l'impacte econòmic per a la mateixa ciutat, Barcelona, sobretot orientada en el sector terciari amb els serveis com són el transport, els hotels, les agències de comunicació i els restaurants. Però també en el sector de l'alimentació, la farmàcia, la construcció, entre d'altres. En paral·lel al ranking que podem fer sobre si aquesta edició ha estat més o menys exitosa que la del 2019, patronals i gremis com el Gremi d'Hotels. la de l'oci Fecasarm, Gremi de Floristes, FEFAC de Farmàcia, Consell de Gremis, les diferents associacions del taxi, el Gremi de Restauració o Mercabarna coincideixen amb un èxit fort d'aquesta setmana concentrada.
El client asiàtic
Malgrat tot, adverteixen que l'oci i tot el seu entorn encara està massa condicionat per la pandèmia i, malgrat tenir xifres similars a les del 2019, totes les entitats anteriorment citades subratllen que la pandèmia encara s'arrossega i demanen "prudència" per parlar de si aquesta és una edició rècord. Sobretot el perfil asiàtic encara està molt marcat pel coronavirus i, per tant, la facturació final que se'n deriva sempre va condicionada.
Si tenim en compte que el Mobile World Congress (MWC) 2023 preveu haver acollit uns 80.000 visitants i haver generat un impacte econòmic de 350 milions, aconseguint així més de 5,7 bilions de benefici econòmic per a Barcelona des de la seva primera edició el 2006, d'aquests bilions cal tenir en compte el pastís que la GSMA s'emporta com a organitzadora principal. L'any 2019, la fira va generar un impacte econòmic d'uns 473 milions d'euros, segons la GSMA. Molt lluny de les xifres en bilions que es preveuen en el còmput total, on també hi ha els beneficis de la mateixa organització. Des que se celebra a la ciutat (2006), ha deixat uns 4.800 milions d'euros.