Els espanyols ha notat el persistent augment dels preus de l'alimentació i begudes en els últims mesos i això ha desencadenat una preferència pels productes de marca blanca per omplir la cistella de la compra diària. De fet, un 44% d'espanyols ha decidit optar per productes de marca blanca, i fins i tot un 34% compra productes de menor preu, segons un estudi sobre els hàbits de consum realitzat per Appinio, la plataforma global d'investigació de mercats, en col·laboració amb Ipmark i el consultor de màrqueting Juan Viñas de la firma JVST Grow.
L'informe revela que, atenent les categories de productes que se solen comprar en una cistella habitual, la llet (50%), la pasta (50%) i l'arròs (49%), són els preferits per la població per realitzar una compra amb marques pròpies del supermercat. Per damunt de tot, influeix en aquesta decisió el preu, que és primordial per al 82% dels compradors, però també és rellevant la facilitat per trobar en producte dins dels establiments. Un 30% dels consumidors valoren la conveniència a l'hora de decidir-se per una marca blanca o de distribuïdor o per una marca de fabricant.
Oli, carn i embotits, millor de marca
Tanmateix, les categories en les quals els espanyols prefereixen que els productes seleccionats siguin de marca són els refrescos (50%), l'oli d'oliva (40%) i els derivats de la carn o embotits (33%), assenyala l'estudi. En el mateix també s'evidencia que sis de cada deu consumidors estaria disposat a tornar a la marca reconeguda de fabricant si els preus s'ajusten i arriben a ser competitius.
És més, respecte al futur d'aquestes marques, el 46% no creu que les marques blanques reemplacin a les marques reconegudes en un futur, i continuaran coexistint com fins ara per donar varietat als consumidors. A més, més del 65% dels enquestats no deixarà de consumir aquest tipus de productes a llarg termini. De fet, actualment en la cistella de la compra diària, fins i tot un 45% dels enquestats per Ipmark afirma que, si no troba al supermercat la marca de fabricant que li agrada, opta per adquirir el mateix producte o similar d'una altra marca reconeguda, i defuig de la marca de distribuïdor.