La meitat dels espanyols (50%) va utilitzar el seu telèfon mòbil per pagar el 2023, davant el 29,7% que ho van fer el 2022, encara que amb àmplies diferències entre generacions, ja que el percentatge va superar el 76% entre els menors de 29 anys (la coneguda com a Generació Z) i es va quedar en el 34,4% en aquells que tenen entre 55 i 74 anys (els Baby Boomers).
Per comunitat autònoma, els madrilenys (53,8%) i els catalans (52,6%) van ser els que van pagar més coses amb els seus smartphones, explica el Baròmetre de Particulars de 2023, publicat aquest dimarts per Mastercard.
Per tipus de targetes destaquen les de dèbit, les de més penetració al mercat espanyol, ja que el 81,8% dels espanyols en disposa, i d'aquest percentatge, el 48,9% la van utilitzar per pagar amb el seu mòbil l'any passat.
En el cas dels titulars de la targeta de crèdit (52,1%) el pagament amb mòbil es va reduir al 32,8%, i en un 26,3% en el de les targetes prepagament.
Rècord de compres "online" el 2023
El 73,9% dels participants en l'estudi van comprar algun producte o servei per Internet el 2023, 2,3 punts percentuals més que l'any anterior, afegeixen les dades de l'informe.
Per edats, el 89,2% dels espanyols entre 18 i 34 anys van fer compres per Internet, davant el 54,85% dels de 55 anys o més.
El consum responsable i la presa de decisions en funció del compromís ambiental de les empreses, respon a la presa de consciència dels consumidors per la cura del planeta, explica l'informe.
En xifres, el 61,7% dels espanyols es preocupen per la sostenibilitat i la responsabilitat social a l'hora de contractar productes i serveis bancaris, sobretot els joves d'entre 18 i 34 anys.
D'ells, més de la quarta part dels enquestats, un 26,2%, afirmen que en pagarien més pels seus serveis i productes bancaris si es complissin els compromisos socials i sostenibles.