Currículum. Segons la RAE, "relació dels títols, honors, càrrecs, treballs fets, dades biogràfiques, etc., que qualifiquen a una persona". Un CV és un document que resumeix la trajectòria professional i educativa d'un aspirant a un lloc de treball. La paraula prové del llatí curriculum vitae, que significa literalment "carrera de la vida". Fer un bon currículum requereix esforç i feina, ja que permetrà al candidat accedir a l'empresa que desitja. Per això recomanen invertit tot el temps que sigui necessari perquè el resultat final reflecteixi tot el que pot oferir i transmetre a l'ocupador.
Per on es comença? Què hi poso? Què no hi poso? Des d’ON ECONOMIA et donarem alguns detalls perquè facis un bon CV. La informació que hi incloguis, com l'organitzis i el format que facis servir seran claus i marcaran la diferència a l’hora de cridar l’atenció als reclutadors. Tot això sense oblidar que els nervis poden jugar una mala passada al candidat, així que revisa una vegada i una altra el CV abans d'enviar-lo a la companyia.
-
ORDENA LA INFORMACIÓ: Valora què és el més important i el que menys i recorda que el més recent i actual ha de ser el primer que has de posar. En un currículum has de transmetre qui ets i el que les empreses volen dels seus treballadors. És a dir, cal ser ordenat i no facis un currículum caòtic. En una banda i a dalt de tot la trajectòria professional, per sota els estudis i després la resta d'informació: idiomes, títols complementaris, habilitats...
-
CUIDA D’EXTENSIÓ: No cal excedir-se, sinó no se’l llegiran des de l'empresa. Els currículums han de ser àgils i concrets, com a màxim d’una pàgina.
-
FES-LO VISUAL: La imatge és clau tant en un currículum com a l'hora de conèixer la nova empresa. Es poden fer servir gràfics, columnes, colors o dissenys per cridar l’atenció dels reclutadors i també ajudarà a facilitar la seva lectura, però sense oblidar que és un currículum i que l'objectiu final és accedir a l'empresa. Per tant, també ha de ser seriós.
-
COMPARTEIX LES TEVES HABILITATS: Més enllà dels estudis i trajectòria professional, parla de les teves aficions i interessos. Això ajudarà a l’empresa a què es faci una idea més global i completa sobre tu. En aquest punt pots destacar les competències que consideris més rellevants, així captaràs ràpidament l'atenció del seleccionador.
- VIGILA AMB LES XARXES SOCIALS: Instagram, TikTok, Twitter o Facebook són una extensió de nosaltres mateixos i el que fem en el món virtual pot afectar el món laboral. Cal ser prudent amb el que es publica i amb la informació que es comparteix i valora si cal posar-les al currículum o no. A banda, recorda que hi ha xarxes focalitzades al món laboral, com podria ser LinkedIn, reflexiona si és millor posar-hi només aquest perfil o si, per contra, creus que és millor posar-los tots. O cap.
Finalment, sembla una obvietat, però cal revisar l’ortografia. Una simple badada pot mostrar una primera mala impressió a l’empresa. A més, aquest tipus d’errors demostren poc interès i falta d’atenció. Ves amb compte i fes-hi una última repassada abans d’enviar-lo. Comprova que el text no té cap error, que la fotografia és de bona qualitat i que les teves dades personals són les correctes. Una vegada corregit tot ja podràs enviar-lo o entregar-lo a la persona corresponent.