Desigual se suma també a l'onada de la intel·ligència artificial (IA). Els visitants del Mobile World Congress poden dissenyar les seves pròpies peces de roba amb IA Generativa a través del primer laboratori de disseny de moda basat en aquesta tecnologia presentat per l'empresa catalana i la Mobile World Capital. A més, MWCapital i Desigual col·laboren amb l'empresa emergent Fermat en aquesta iniciativa per a sumar-se a l'última revolució tecnològica i transformar la moda.
La iniciativa s'ha donat a conèixer en el marc del congrés de telefonia mòbil i ha comptat amb la participació del fundador i president de Desigual, Thomas Meyer, i Francesc Fajula, CEO de Mobile World Capital, que ha defensat el "potencial de la IA Generativa com a disruptor sectorial". Durant l'esdeveniment, els congressistes poden triar la peça de roba (vestit, bossa, abric o esportives), el color, el teixit, l'estampació i l'estil que volen i, en un moment, la pantalla mostra el disseny personalitzat fet amb les preferències de l'usuari.
Meyer ha destacat que la creativitat i la innovació són "fonamentals" al món de la moda, per generar experiències perquè el consumidor gaudeixi amb ella. En aquest sentit, el directiu de Desigual ha assegurat que la intel·ligència artificial generativa "transformarà" el món en molts camps, entre ells el de la moda, i ha afegit que “fins a un nen de 5 anys es pot convertir en dissenyador”.
Aposta per la IA
La firma treballa des de fa temps amb la IA tant a l'hora de dissenyar peces com en els processos de presa de decisió de la companyia. En els darrers anys, Desigual ha fet una aposta pel desenvolupament tecnològic tenint la innovació oberta com a "element clau" en el pla de creixement de la companyia.
Segons Meyer, Desigual és una empresa "molt tecnològica" i creativa i ha esmentat com a exemple un dels magatzems més avançats d'Europa que l'empresa té a Viladecans (Baix Llobregat) i la inauguració d'una nova zona de robots autònoms.
Per la seva banda, Fajula ha explicat que aquesta iniciativa és un exemple dels valors d'"emprenedoria, coratge i innovació" que caracteritzen Barcelona, Catalunya i Espanya. "Es tracta de fer un viatge des de la revolució industrial fins al futur de les nostres indústries", ha agregat.
Tecnologia i innovació de quatre sectors
Coincidint amb la presentació de l'experiència, MWCapital ha organitzat també una taula rodona sobre les oportunitats i desafiaments que ofereix la intel·ligència artificial al sector de la moda. Aquesta experiència forma part de Remember the future, la proposta de MWCapital que recorre el passat, present i futur dels sectors que han transformat la indústria i l'economia.
A l'estand de MWCapital a l'MWC, els usuaris poden veure originals d'alguns dels invents icònics que han transformat la indústria durant l'últim segle, així com participar en quatre experiències gamificades per comprendre com la tecnologia i la innovació estan modelant el futur de quatre sectors capdavanters com són la salut, la mobilitat, la moda i l'energia.