Aquest mes d'octubre torna l'Amazon Prime Day i, amb ell, les estafes, les trampes i els fraus. En les últimes dues setmanes s'han distribuït més de 100 models d'emails fraudulents diferents centrats en Amazon a empreses. Alguns d'aquests correus es fan passar per Amazon Financial Services i sol·liciten als consumidors que prenguin mesures per actualitzar els mètodes de pagament o similars. Aquest tipus d'intents de phishing poden dirigir-se a qualsevol persona i, per inofensius que semblin, aconsegueixen enganyar les persones perquè comparteixin dades dels seus comptes bancaris. A més, alguns estafadors estan fent trucades no sol·licitades per informar els membres d'Amazon Prime que alguna cosa va malament amb la seva subscripció i que el compte bancari o una altra informació de pagament és necessari per restablir el seu compte.

Per poder dur a terme les compres sense caure en la trampa dels ciberdelinqüents, des de la plataforma recomanen posar més atenció de l'habitual i ser més cautelosos amb els correus electrònics relacionats amb la subscripció a Prime i les confirmacions de comandes. És important assenyalar que la intel·ligència artificial ha facilitat als ciberdelinqüents el desenvolupament d'estafes i que, al seu torn, aquestes siguin cada vegada més difícils de detectar.

Mesures 'anti-phishing'

  1. Comprovar les URL: desconfiar dels errors ortogràfics o dels llocs que utilitzen un domini de nivell superior diferent (per exemple .co en lloc de .com). Aquests webs d'imitació poden semblar atractius, però estan dissenyats per robar dades.
     
  2. Crear contrasenyes segures: assegurar-se que les contrasenyes siguin fortes i indesxifrables.
     
  3. Buscar HTTPS: comprovar que l'URL del lloc web comenci per «https://» i té la icona d'un cadenat, la qual cosa indica que la connexió és segura.
     
  4. Limitar la informació personal: evitar compartir dades personals innecessàries com l'aniversari o el número de la seguretat social amb els comerços en línia.
     
  5. Ser previngut amb els correus electrònics: els atacs de phishing solen utilitzar un llenguatge urgent per enganyar i que les persones facin clic en enllaços o descarreguin fitxers adjunts. Per això és important verificar sempre la font.
     
  6. Desconfiar de les ofertes poc realistes: si una oferta sembla massa bona per ser certa, és probable que ho sigui. Desconfia i evita les ofertes sospitoses. Per veure si és veraç, la millor forma és anar al cercador i accedir a la pàgina original des del mateix per comprovar si l'oferta és real.
     
  7. Utilitzar targetes de crèdit: és important triar les targetes de crèdit abans que les de dèbit per a les compres en línia, ja que ofereixen més protecció i menor responsabilitat en cas de robatori. En el cas d'una targeta de dèbit, descomptarà automàticament els diners del compte personal. En canvi, la de crèdit manté la transacció "pausada" fins que arriba final de mes. Així mateix, pràcticament totes compten amb protecció en cas de frau i es tindrà un marge de temps més gran per poder solucionar el problema, denunciar-ho i buscar una manera de recuperar els diners.