Després de més de tres dècades a pràcticament tots els bars i restaurants del país, Nestea té els dies comptats a Espanya. El te refrescant 'llest per prendre' va néixer l'any 1993, fruit d'un acord comercial entre Coca-Cola i Nestlé, que a finals d'aquest any donaran per finalitzat. Així, des de fa més de 30 anys els consumidors podien prendre la beguda amb el seu sabor de llimona original, la seva variant sense sucre i les seves versions de préssec, mango o maracujà, entre d'altres, i en poc menys de tres mesos deixaran de fer-ho. De fet, l'acord acabarà l'últim dia d'aquest any, per la qual cosa la col·laboració entre ambdues empreses arribarà a la seva fi.

Així ho ha fet saber el director de Coca-Cola Iberia Carlos Martín Carrión, que recentment ha posat data al final del contracte amb Nestlé: el pròxim 31 de desembre de 2024 i a partir d'ara, i després del cessament de contracte entre ambdues marques, Coca-Cola Espanya ja ha anunciat que treballarà amb una altra marca: Fuze Tea. Si bé Nestea ja competia al mercat espanyol amb Lipton, propietat de PepsiCo, ara Coca-Cola treballarà de la mà de Fuze Tea, amb qui continuarà distribuint aquest tipus de beguda i, de fet, aquest nou producte es comercialitzarà sota el nom de Fuze Tea Original.

Amb aquest nou article sabor original al mercat, també es començaran a vendre altres tes freds llestos per portar com el mango-pinya, el te verd-maracujà o el de sabor a préssec. Així mateix, Fuze Tea Original també estarà disponible en les versions sense sucre i baixa en calories.

Fuze Tea, la marca que reemplaçarà Nestea a Espanya

Fuze Tea va aterrar al mercat espanyol el 2023 i està present a més de 90 països. Per arribar al màxim de gent possible, la firma està duent a terme una estratègia d'expansió territorial per estar en més de 225.000 punts de venda a tot el país. Segons han informat des del negoci, en els últims cinc anys la marca ha experimentat un creixement del 6,3% i ara el seu objectiu és duplicar-lo abans de 2030. Això portarà Fuze Tea a competir amb altres marques conegudes com a Lipton.

Sobre el públic objectiu, es posarà el focus en els joves adults, segons han informat des de la companyia i, pel que fa al format, la beguda estarà disponible en llaunes de 33 centilitres i en ampolles de litre i mig.

Acaba l'acord comercial entre Coca-Cola i Nestlé

Aquest comiat estava escrit des de feia set anys, ja que va ser el 2017 quan Coca-Cola i Nestlé van acordar que la seva col·laboració tenia data de caducitat. El motiu? Aquest canvi es fonamenta que ambdues empreses tenen diferents visions estratègiques de mercat. Encara que a Espanya a partir de l'1 de gener de l'any que ve ja no serà possible comprar Nestea, això no significa que vagi a desaparèixer de forma global, encara que el futur de l'esmentada beguda està en l'aire. Fuze Tea serà l'única beguda de te que distribuirà Coca-Cola al país, així que sense el suport de la multinacional, és difícil saber si Nestea tornarà a comercialitzar-se a Espanya.