El programa Kit Digital s'emmarca en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, l'agenda Espanya Digital 2025 i el Pla de Digitalització de Pimes 2021-2025. Està dotat amb un pressupost de 3.067 milions d'euros, finançat per la Unió Europea mitjançant els fons NextGenerationEU. Té com a objectius modernitzar el teixit productiu espanyol, afavorir-ne el creixement i la presència en nous mercats.

Què puc fer a la meva empresa amb el bo digital?

  • Millorar la meva pàgina web i la seva presència bàsica o avançada a Internet
  • Gestionar les xarxes socials
  • Reforçar la ciberseguretat
  • Garantir les comunicacions segures
  • Ampliar la gestió dels clients
  • Utilitzar la intel·ligència empresarial i analítica en els processos
  • Oferir serveis i eines mitjançant una oficina virtual
  • Implantar la factura electrònica
  • Generar una plataforma de Marketplace (centre comercial en línia) que agrupi diverses botigues al mateix lloc web, a les quals el consumidor pugui accedir per comprar els seus productes.

Quant puja l'ajuda?

Amb l'ajuda del Kit Digital podràs comptar amb un mínim de 3.000 euros i fins a 29.000 euros per invertir en la digitalització de la teva empresa, segons el segment al qual pertanyi.

La quantia de l'ajut per a les empreses pertanyents al segment III era, a l'origen, de 2.000 euros, però amb la modificació de l'ordre de bases del Programa Kit Digital es va ampliar a 3.000 euros. Aquest augment té caràcter retroactiu, és a dir, les empreses que ja hagin demanat l'ajuda i, fins i tot, hagin consumit el bo digital, poden sol·licitar l'ampliació de 1.000 euros a partir de juny de 2024. Per sol·licitar-ho han d'entrar al seu expedient, seleccionar el botó habilitat per fer-ho i signar la conformitat. En aquest cas, la concessió és automàtica.

Com sol·licitar el Kit Digital?

  1. Registra't a la plataforma Accelera pime i fes el test de diagnòstic digital per comprovar el teu nivell de digitalització.
  2. Consulta les solucions de digitalització disponibles que s'adaptin millor a les necessitats del teu negoci i el catàleg d'agents digitalitzadors que t'ofereixen aquests serveis.
  3. Presenta la sol·licitud d'ajuda a la seu electrònica de Red.es ( seu.red.gob.es ) si compleixes els requisits requerits.
  4. Un cop concedit el bo, tria un agent digitalitzador autoritzat i signa un acord perquè gestioni les solucions digitals que hagis triat.

Quins són els requisits?

  • Ser una petita empresa, microempresa o autònom. En futures convocatòries també s'hi inclouran les mitjanes empreses.
  • Complir els límits financers que defineixen les categories d'empresa
  • Estar en situació d'alta amb l'antiguitat mínima que estableix cada convocatòria
  • No estar considera una empresa en crisi
  • Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social
  • No superar el límit d'ajuts de petita quantia

Com presento la sol·licitud per ser agent digitalitzador?

  • Emplenant un formulari d'adhesió a la seu electrònica de Red.es
  • El termini d'adhesió per als agents dinamitzadors es mantindrà obert durant tot el temps que el programa estigui actiu.

Un cop signat l'acord o els acords de prestació de solucions digitals tindràs tres mesos per implantar la solució triada pel beneficiari del bo digital. Rebràs directament la quantia establerta per a cada solució o solucions, un cop hagis justificat el desenvolupament de la teva feina. El catàleg d'agents digitalitzadors està compost per prop d'11.000 agents, el 98% dels quals són petites empreses del sector de les Tecnologies de la Informació i les Comunicacions. Des de la posada en marxa del programa fins a finals del 2023 s'han concedit 310.000 ajuts , cosa que equival a 1.400 milions d'euros del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència procedents dels fons NextGeneration de la Unió Europea. Aquests ajuts han permès desenvolupar 350.000 projectes de transformació digital a les empreses de tot Espanya. El 80% dels municipis espanyols de totes les províncies s'han distribuït algun dels ajuts.