Les rebaixes d'hivern comencen dimarts vinent 7 de gener, després de Reis, encara que alguns comerços les avancen per aprofitar-se de les compres que es realitzen durant els dies previs. Malgrat que en els períodes de rebaixes es dispara el consum, la seva proximitat a dates com el Black Friday o el Cyber Monday, fan que les d'hivern estiguin perdent força. I així ho posa en relleu l'enquesta que realitza tots els anys el comparador financer Banqmi.
Aquesta enquesta indica que un 31,19% dels espanyols creu que en aquest període de rebaixes els comerços continuen oferint grans descomptes. Tanmateix, la majoria, un 51,01%, continua pensant que hi ha altres maneres de comprar millors. Mentre que el 15,80% restant afirma que no comprarà aquestes rebaixes, però que tampoc no ho fa en altres períodes destacats de descomptes.
La notícia més destacada arriba aquest any amb el pressupost. Més de la meitat (el 51,01%) afirma que sí que comprarà alguna cosa aquestes rebaixes d'hivern de 2025 i que el pressupost mitjà que gastarà serà de 100,01 euros, el més alt des de 2019, el primer any que el comparador financer Banqmi va realitzar aquesta enquesta. Respecte a l'any passat (96,45 euros), els espanyols gastaran un 3,69% més.
Encara que, l'enquesta assenyala que el pressupost no s'està recuperant perquè els espanyols tinguin més poder adquisitiu, entre els motius d'aquesta recuperació hi ha l'augment de l'optimisme entre els consumidors respecte a la situació econòmica, i també una adaptació a preus més alts als productes per la pujada de la inflació i del cost de la vida en general. És a dir, els espanyols sumeixen que tot és més car.
De La Rioja i Bascos, els que més gastaran en rebaixes
Els resultats de l'enquesta reflecteixen que els ciutadans de La Rioja segueixen sent els que més diners gasten durant les rebaixes d'hivern. Aquest any aquest pressupost mitjà se situa en els 114,01 euros, amb una pujada del 4,28% respecte a l'any passat (109,33 euros). En segon lloc, es troba el País Basc (111,33 euros de mitjana) i completa el podi Madrid, amb 107,33 euros de mitjana.
Al contrari, els ciutadans que menys es gastaran en aquest període de rebaixes també continuen sent els gallecs, amb una mitjana de 85,10 euros per càpita, encara que aquest pressupost també puja un 2,65% respecte a l'any passat (82,90 euros de mitjana). El segueixen, igualment, els extremenys, que preveuen gastar 87,12 euros de mitjana, encara que aquí la pujada respecte a la dada registrada per Banqmi l'any passat és una cosa menor, de l'1,95%.
Les compres online cada vegada agraden més
A la pregunta de "On comprarà durant les Rebaixes d'hivern de 2025?", els enquestats pel comparador financer el tenen clar: prefereixen les compres online a les físiques, encara que l'opció que més es dispara és la d'"altres ofertes". Cada vegada més consumidors el que busquen és no encotillar-se a determinats productes o moments temporals i troben, especialment al comerç online, ofertes per comprar tot l'any. El que es coneix com a "special prices".
Això ha fet també que cada vegada menys consumidors es decantin per comprar en establiments outlet. Concretament, l'outlet físic ho elegeixen el 26,21% dels enquestats per Banqmi, però aquest percentatge ha caigut fins a 10 punts des de 2019, quan ho elegien el 36,23% dels espanyols. Per la seva part, l'outlet online és l'opció més demanada ara pel 18,39% dels enquestats, però també ha tingut una caiguda de 6,5 punts en el mateix període, des del 24,90% de 2019.
Respecte a les opcions de "rebaixa física" o "rebaixa online", la primera l'elegeixen 17,15% dels espanyols i la segona el 20,03%. Tanmateix, en sumar les opcions de comprar que impliquen la presencialitat, aquestes representen encara el 43,36% de les compres totals durant aquestes rebaixes d'hivern 2025. Per la seva part, la compra online suposa el 38,42% del total.
Més del 40% pagarà amb targeta de crèdit
Una altra de les tendències més consolidades durant períodes de descomptes és l'ús de targetes de crèdit per afrontar les despeses. Aquesta, malgrat que no és la millor alternativa i pot derivar en greus problemes d'endeutament, ja l'elegeixen fins i tot 40,11% de les persones que tenen pensant comprar alguna cosa durant aquest període de rebaixes, segons l'enquesta de Banqmi. El percentatge no ha deixat de créixer en els últims anys i experimenta un increment de gairebé 10 punts percentuals en sis anys, des del 30,33% de 2019.