Després de les ajudes en transformació digital que el govern espanyol ha tramitat per a petites empreses i autònoms a través del programa Kit Consulting, aquest s'allarga amb una nova oferta. En concret, l'oferta és per a autònoms o bé empreses de tres o menys treballadors. Si bé en la primera ronda, l'objectiu era potenciar les pàgines web, la presència a xarxes socials o digitalitzar alguns departaments concrets a través dels famosos agents digitals, ara l'ajuda s'emmarca en un aspecte més material i directe: un ordinador portàtil.

Mil euros de regal

Si tens un agent digitalitzador, segurament serà ell qui t'avisi, però no és imprescindible fer el tràmit a través d'ells. Així doncs, en aquesta segona ronda del Kit Digital pots sol·licitar més serveis per digitalitzar valorats en 1.000 euros o demanar un portàtil valorat en la mateixa quantitat. Els models ja estan fixats en la mateixa web oficial i també donen l'opció d'adquirir models encara més bons si es bonifica la part restant a partir dels 1.000 euros fixats. Per exemple, si un portàtil està valorat en 1.230 euros, l'Estat paga 1.000 i qui ho sol·licita, 230 euros. El motiu rau en el fet que aquest és l'import màxim subvencionable pel Kit Digital. D'altra banda, els preus dels impostos no estan inclosos, ens referim a les Canàries, Ceuta i Melilla on les despeses logístiques i duaneres van a càrrec de la pime o autònom interessades.

Samsung i Apple, properament

La sol·licitud de l'ordinador es fa omplint un formulari amb el model que es desitgi i es posaran en contacte des de l'administració de forma directa. A més, cal saber que les marques amb les quals es compta són de primera: Dell, Lenovo, Acer, Asus o HP. Però properament, el govern espanyol anuncia que també inclourà models de la marca Samsung i Apple. A través de l'enllaç ecomputer, se selecciona el portàtil que es vulgui on apareixerà tota la informació detallada i, a sota de la pàgina, es clica 'm'interessa' i s'omple el formulari.

El dispositiu es lliurarà a Espanya i comptarà amb un servei de suport en règim de 5 dies laborables. Els avisos d'avaries o incidències es comunicaran mitjançant correu electrònic, amb un horari mínim del servei d'atenció de 09.00 a 17.00 hores, de dilluns a divendres. Les reparacions es faran mitjançant un suport en remot o in situ. S'inclouen reparacions per trencament o desperfectes i problemes de configuració, sempre que estiguin basats en un ús correcte del dispositiu. El temps màxim de reparació de l'avaria serà de 5 dies laborables o es proveirà un equip de substitució.

Un cop finalitzada la fase II, si vols, podràs adquirir la propietat del maquinari, previ pagament del valor residual de l'equipament. Aquells beneficiaris que optin per la formalització d'Acords de la Categoria de «Lloc de treball segur», hauran de tenir validat un o més Acords de Prestació de Solucions de Digitalització per qualsevol altra Categoria de Solució de Digitalització entre les previstes a l'article 18.2 de les Bases Reguladores.