Restalia aposta per l'expansió internacional. La companyia espanyola de franquícies de restauració, propietària de 100 Montaditos, TGB (The Good Burger) i La Sureña, entre d'altres, ha llançat un pla estratègic 2023-2025 per disparar els ingressos del grup. A través de tres eixos, la firma fundada per l'empresari José María Fernández Capitán preveu augmentar la seva presència a Espanya, impulsar amb força l'expansió internacional i continuar ampliant la presència del grup en retail i delivery. Amb tot, Restalia té el focus posat als Estats Units i Portugal, on aquest mes de gener la companyia obrirà un establiment de la seva franquícia Cerveseria La Sureña Jarras i Tapes.

Amb aquesta obertura, Portugal es convertirà en el primer mercat estranger amb presència de les cinc ensenyes de la marca: 100 Montaditos, TGB-The Good Burger, Pepe Taco, Panther Organic Coffee i Cerveseria La Sureña Jarras i Tapes. De fet, la companyia acaba de superar els 50 locals al mercat lusità i espera duplicar presència, arribant als 100 establiments el 2025.

A Llatinoamèrica, Restalia també continuarà apostant al llarg d'aquest any a través de la marca 100 Montaditos, la seva principal ensenya. Per a això, l'empresa preveu obrir més locals i implantar la seva cadena d'hamburgueseria TGB (The Good Burger) al continent americà. Mentrestant, als Estats Units té pensat obrir a finals d'aquest mes el seu cinquè negoci i arribar a la mitja dotzena de locals abans d'estiu, si bé la companyia no ha especificat de quines franquícies es tracta.

Aposta pel 'retail' i el 'delivery'

Més enllà del creixement internacional, una altra de les apostes del grup és el retail i els lliuraments a domicili. Per aquesta raó, la companyia continuarà potenciant el delivery "per adaptar-se tant a les noves necessitats dels seus consumidors com per donar suport als seus franquiciats en el procés d'adaptació als nous models de venda". De fet, el negoci de franquícies va incrementar la seva facturació un 50% en delivery durant l'any passat i preveu que per a l'any 2025 representi fins al 40% de la facturació de TGB.

En el pla nacional, Restalia ha assenyalat que el Projecte Bars, sistema sota el qual ja ha obert locals a Sevilla, Càceres i Madrid, és una de les seves iniciatives "més ambicioses". Aquest projecte consisteix a donar una segona vida als bars de sempre, oferint la possibilitat, tant als seus propietaris com a nous emprenedors, d'obrir el seu propi negoci en instal·lacions que ja eren bars mitjançant una franquícia de la companyia. En actitud estratègica de Restalia també busca consolidar les seves ensenyes més recents, Pepe Taco i Panther Organic Coffee, estrenades just abans de la pandèmia.

70 milions de clients

El 2021, Restalia va assolir una facturació de 33,4 milions d'euros, la qual cosa suposa un 64% més que durant el pandèmic 2020. A més, va disparar el seu resultat consolidat fins als 7,7 milions d'euros, davant els 278.000 euros aconseguits un any abans. Les vendes assolides per la seva xarxa de franquiciats es van incrementar un 22% respecte al mateix període de l'any anterior, que va posar de manifest un comportament "positiu i de creixement".

La cadena de restaurants va tancar el 2021 amb 1.800 punts de venda (en l'àmbit nacional i internacional) i va atendre en els seus negocis més de 70 milions de clients. Respecte a les xifres generals, el 2021 l'empresa va comercialitzar més de 74 milions de montaditos de la seva marca 100 Montaditos i als locals TGB es van cuinar més de 13 milions d'hamburguesos.

Política de preus barats i productes mediterranis

El principal distintiu de Restalia respecte a les altres cadenes és que es basa en una política de preus barats, una oferta de productes típics en la dieta mediterrània i una ambientació que canvia en funció de la franquícia. La Cerveseria 100 Montaditos (creada l'any 2000 amb una primera botiga a Isla Cristina, província de Huelva) té un estil de taverna espanyola de principis del segle XX, mentre que La Sureña (creada el 2010) compta amb un look and feel portuari amb colors blancs i blaus. Dins de cada restaurant hi ha dos espais: un destinat a ordenar les comandes i un altre en el qual es recull el menjar encarregat. Els locals estan decorats amb l'objectiu de transmetre l'estil d'un local costaner andalús.

Els restaurants The Good Burger, per la seva part, tenen un estil més modern i juvenil. La seu central del grup de restauració es troba a Madrid, encara que disposa d'oficines a Roma (Itàlia) i Miami (Estats Units). Pel que fa als països, les marques de la firma es troben a Espanya, Portugal, Itàlia, els Estats Units, Mèxic, Colòmbia, Xile, Guatemala i Costa Rica.