Renfe posarà aquest divendres a la venda els bitllets de la seva campanya promocional de Superpreus pel Black Friday per viatjar a diferents destinacions a partir del pròxim 8 de gener en trens AVE, Avlo, Alvia, Eurmed, Intercity i AVE Internacional des dels 7 euros. Aquest preu mínim estarà disponible per a alguns serveis de la seva marca de baix cost Avlo, i des de 14 euros per viatjar entre Madrid i la Comunitat Valenciana o el nord del país, i des de 18 euros per anar a Andalusia.
Els bitllets promocionals es podran adquirir des del 22 de novembre fins a l'1 de desembre per viatjar a partir del 8 de gener, segons ha informat l'operador públic ferroviari en un comunicat. La campanya permet elegir entre bitllet 'Bàsic' amb el preu més econòmic o bitllet 'Elegeix' per un euro més (excepte l'AVE Internacional), que ofereix una flexibilitat més gran per personalitzar els complements del bitllet, així com canvis i anul·lacions. Així mateix, els clients que siguin membres del programa de fidelització Más Renfe es beneficiaran tant de la campanya promocional de Black Friday com de l'estalvi acumulat en punts.
Descomptes de Renfe
Així quedaran els preus amb els descomptes del Black Friday:
- AVLO des dels 7 euros: aquelles primeres persones que reservin a la plataforma podran comprar bitllets d'alta velocitat i de baix cost d'Avlo a preus mínims.
- Madrid - Comunitat Valenciana i Nord d'Espanya des de 14 euros: amb els preus del Black Friday, els turistes podran viatjar a múltiples destinacions per 14 euros.
- Andalusia: els ciutadans podran viatjar a diferents punts d'Andalusia com Còrdova, Sevilla o Granada des de 18 euros.
- Destinacions amb descompte: Renfe oferirà, més enllà d'aquestes rebaixes, múltiples descomptes en rutes nacionals i internacionals amb el seu AVE Internacional.
Despesa mitjana de 200 euros
El 76% dels espanyols assegura que comprarà durant el Black Friday, que se celebra el 29 de novembre i dona el tret de sortida a la campanya de Nadal amb una despesa mitjana de 201 euros, un 15% menys que l'any passat, quan va ser de 237 euros, segons les dades de l'enquesta realitzada per l'Organització de Consumidors i Usuaris (OCU).
En concret, es tracta d'unes xifres sensiblement inferiors a les de l'any passat, quan un 84% va declarar la seva intenció d'aprofitar aquesta jornada de descomptes per fer alguna compra. Els motius per no comprar van des dels que manifesten que no necessiten res, mentre que un de cada tres ho farà per la seva situació econòmica actual. La moda, calçat i complements tornarà a ser el sector estrella per a aquesta data d'ofertes, ja que un 62% dels que compraran alguna cosa assenyalen aquest tipus de productes, seguit pels dispositius d'electrònica (40%), el petit electrodomèstic (24%), llar, mobles i decoració (12%), material esportiu (12%) i joguines (11%).