Els cotxes de gasolina continuen liderant el mercat d'ocasió a Espanya (54,2%), seguits pels dièsel (38,7%), però els híbrids els estan guanyant terreny, tot i que encara són minoritaris, amb una quota del 6,29%, segons les dades recopilades pels concessionaris Autohero corresponents al segon trimestre d'aquest any.

Una dada a tenir en compte és la baixada del 2,7% dels preus dels cotxes usats al mercat B2B (d'empresa a empresa) en el primer semestre de 2024 respecte al mateix període de l'any anterior tal com revela l'últim índex de Auto1 Group.

Autohero destaca l'augment de l'interès pels vehicles d'ocasió híbrids, que han passat de suposar el 5,5% de les vendes en el primer trimestre d'aquest any al 6,29% en el segon. La marca japonesa Toyota lidera amb claredat el rànquing en la categoria d'híbrids més comprats.

Javier Marzana, director d'Autohero España, apunta que la "tendència cap a l'adopció de tecnologies més netes i flexibles" podria continuar creixent en els pròxims trimestres.

Entre els cotxes de gasolina, el SEAT Ibiza se situa com el model més venut, amb un 4% de les vendes d'abril a juny, seguit pel Citroën C3 amb un 3,7% i el Volkswagen Polo amb un 3,1%.

En la categoria de dièsel, el SEAT León encapçala les preferències amb un 2,8% de les vendes, seguit pel Mercedes Clase A (2,10%) i el Peugeot 3008 (2%).

Pel que fa als cotxes híbrids, Toyota acapara les tres primeres posicions del rànquing de més venuts als concessionaris Autohero en el segon trimestre de l'any. De fet, el model Toyota Yaris domina clarament el mercat amb un 17,9% de les vendes, seguit pel Toyota C-HR amb un 14,9% i el Toyota Corolla amb un 11,2%. Altres models híbrids que destaquen són el Toyota Auris (10,7%) i el Kia Niro (5,6%).

Les marques franceses i espanyoles dominen el rànquing. L'anàlisi del segon trimestre de 2024 mostra que Citroën se situa com la marca favorita al mercat de cotxes d'ocasió a Espanya, amb un 9,9% de les vendes totals registrades per Autohero (puja una posició respecte al primer trimestre). El segueix Peugeot, amb un 9,3% (que cau a la segona posició). SEAT es manté en el tercer lloc amb un 7,6% de les vendes totals. Volkswagen i Toyota completen el Top 5 amb un 7,2% i un 6,9%, respectivament.

Respecte els models més populars, el SEAT Ibiza, que celebra el seu 40è aniversari aquest any, es consolida com el més popular, amb un 2,9% de les vendes totals registrades per Autohero. El segueix el SEAT León, amb un 2,4%, i el Citroën C3, amb un 2,3%. El Peugeot 3008 i el Renault Clio completen el Top 5 amb un 2% i un 1,9%, respectivament.

Per tipus de carrosseries, els cotxes compactes continuen sent l'opció preferida dels consumidors al mercat de cotxes d'ocasió, amb un 43,9%, però els SUV els segueixen guanyant terreny, amb un 34,5% en el segon trimestre, que millora el 32,5% del primer.