Les botigues i els supermercats busquen incrementar el nombre de clients amb diferents estratègies. Ordenar els articles d'una forma o una altra, posar música als locals o cridar l'atenció dels usuaris amb preus cridaners. En aquest últim cas, molts establiments posen els preus acabats en 99 o en 95 dels seus productes, una estratègia en la qual entren factors psicològics i de la ment humana per captar l'atenció dels clients.

D'acord amb els resultats de l'estudi de Gumroad, hi ha una taxa de conversió més gran quan els productes acaben en 95 o 99. Tanmateix, no s'ha d'oblidar que el que més importa són els dígits que apareixen a la part esquerra, els que acompanyen als números anteriorment esmentats. Així i tot, les botigues i els supermercats juguen amb aquesta estratègia.

L'usuari sempre arrodoneix a la baixa

Encara que tots la coneixem, continuem caient en ella, ja que ens fa assumir que aquests 99 cèntims són "pràcticament res". L'usuari sempre acaba arrodonint a la baixa perquè quan vol comprar-se alguna cosa s'enganya a si mateix. Aquest cèntim de diferència que hauria d'arrodonir-se cap a dalt, per al client que desitja un producte no existeix, com si no ho veiés.

Si alguna cosa costa 29,99 euros, l'usuari sempre pensarà que està pagant vint-i-tants euros i no 30 euros. En aquest cas, un dels més habituals a les botigues, és una barreja del poder del 99 que ja està instal·lat al cap i el poder visual que té aquest número. En l'àmbit psicològic no hi ha diferències entre l'estratègia del 95 i la del 99, ja que en ambdues volen evitar fixar el preu amb el següent número perquè en la ment dels clients el preu sembli menor.

Què és el neuromàrqueting?

A més, el neuromàrqueting, que barreja la psicologia de la publicitat i l'aplica als preus per aconseguir una rendibilitat més gran, assegura que els nombres imparells venen més. Segons un estudi, per als clients són més atractius i es creu que paguen menys. De fet, 3,99 euros, 5,99 i 7,99 són números que agraden. Tot i això, el rei dels preus és el 9,99 segons el mateix informe. Encara que el client sap i és conscient que són pràcticament 10 euros, la ment es creu que alguna cosa de 9,99 té un preu molt menor del que té en realitat.

A més, a les botigues físiques juguen amb les mides, ja que en lletra gran posen els números de l'esquerra i en lletra petita els de la dreta. Aquest preu continua justificant per què els preus acaben en 99, convertint-se en una estratègia de neuromàrqueting doble.

En el cas de les botigues en línia, les empreses el filtren mitjançant categories. Aquesta estratègia és especialment útil durant el període de rebaixes, ja que "enganyant" els usuaris amb els preus aconsegueixen que les persones que buscaven gastar poc trobin coses que els agraden més i acabin comprant.