Segons xifres de l'Institut Nacional d'Estadística de l'any 2022 utilitzades per l'informe Braintrust d'hostaleria, el 68% de les reserves de viatges es fan ja per internet. Per a això, regnen per sobre de la resta plataformes com Booking o Airbnb, que viuen sobretot de les comissions que cobren al client per fer de mitjancer. Amb aquest model de negoci, Airbnb va aconseguir facturar 8.400 milions de dòlars el 2022 (sempre envoltada de polèmiques per la pressió sobre el mercat immobiliari), mentre que Booking es va elevar a 17.000 milions de dòlars el mateix any. Existeix, no obstant això, un truc molt pràctic per no pagar aquestes comissions. Es tracta de l'extensió de Chrome Directo i és molt fàcil d'usar.

Encara que no sempre, els anuncis en aquests portals són més cars que al seu web original, de vegades, les comissions poden arribar a ser del 20% sobre el preu final. La instal·lació de l'extensió per a Chrome de Directo es descarrega en aquest enllaç. Una vegada instal·lada, comença a funcionar després de realitzar una recerca en alguna d'aquestes plataformes.

Després de realitzar la recerca, la D de Directo apareix tan sols als allotjaments que tenen un preu més baix reservant directament amb ells. Clicant en aquesta D, s'obre directament el web original de l'establiment perquè puguis reservar amb ell. Així, de passada, aconsegueixes una atenció directa i més personalitzada que a través de les grans plataformes.

No tots els hotels estan inscrits en Directo. El seu model de negoci radica en que els hotels paguen 2 euros al mes per ser a Directo i així aconsegueixen saltar-se intermediaris. Els termes i condicions de pagament, cancel·lació gratuïta o canvi de data també poden ser més flexibles si la reserva és directa amb l'hotel o allotjament.

Aquest truc es va fer viral gràcies a una publicació a Instagram de l'influencer @ramgaldavis, que té un milió de seguidors i fa publicacions sobre finances.