La davallada de la marca de roba Superdry no té aturador. En tan sols cinc dies, les seves accions a la borsa de Londres, han caigut un 68,63% enmig d'un clima d'incertesa que no és gens nou. El mes de gener passat, ja van anunciar tancaments de botigues i acomiadaments laborals. La marca és una icona de la dècada dels 2000, va ser fundada concretament l'any 2003 a Cheltenham, Gran Bretanya, que va marcar un precedent per altres ciutats universitàries, com ara Oxford o Cambridge, que van veure en Superdry una manera de convertir en tota una identitat la roba esportiva d'estudiants adolescents i en etapa universitària.

El març del 2010, el negoci va emprendre una sortida a borsa amb èxit per llançar la següent etapa del seu creixement i expansió global. Precisament, Superdry va posar la mirada a Espanya, però també Alemanya i França i els països nòrdics per augmentar la seva aposta i va adquirir les botigues de roba que, fins aleshores, tan sols estaven associades a la marca. 

La borsa, una mala opció?

Posteriorment, l'any 2018 va consolidar-se als Estats Units i personatges com Leonardo Dicaprio van ajudar a popularitzar la marca. La marca de moda, coneguda pels seus abrics i dessuadores amb caputxa, arribava al seu punt més alt. Però l'estratègia, dues dècades després, ha acabat resultant un gran fracàs. El passat 2023, Superdry va acordar una nova associació per recapitalitzar el seu balanç amb l'objectiu de garantir el seu èxit futur. Amb els inicis d'aquest 2024, se sentencia que l'estratègia no ha funcionat. Aquesta marca anglesa ha seguit el mateix fracàs que d'altres com Tod's. Amb les valoracions baixes i la pressió per tenir un rendiment alt, les empreses de moda, luxe i estil de vida s'afanyen a deixar enrere els mercats públics i buscar suports per prendre les seves empreses privades. Però el rellotge avança i no queda gaire temps per actuar.

Segons va avançar Sky News el passat mes de març, es va acordar amb Hilco Capital, un fons d'inversió, per demanar prestat 10 milions de lliures esterlines o més, ja que busca un nou marge financer enmig d'una forta caiguda de la negociació. Les converses entre el minorista de roba i Hilco s'afegeixen a més de 100 milions de lliures esterlines de deute existent, la majoria dels quals va ser ampliat per Bantry Bay.  En paral·lel, la firma d'inversió nord-americana Davidson Kempner també es va sumar a les futures converses amb el fundador de Superdry, Julian Dunkerton, per donar suport a la seva possible oferta per a la cadena. Però els pitjors pronòstics s'han confirmat en qüestió d'hores. El mateix fundador, Dunkerton, que també és el major accionista de Superdry, ha assegurat que ha abandonat definitivament els plans per a un possible acord. El cap i el comitè de transaccions del grup ha admès que "és poc probable que una oferta d'adquisició".

Presència, a la baixa

El negoci, que dona feina a uns 3.350 a tot el món, gestiona 216 botigues juntament amb botigues franquícies. Superdry també ha confirmat que havia acordat una pròrroga i un augment d'una línia de préstec d'Hilco Capital. Aquest s'allargaria sis mesos fins al febrer de 2025. I, a partir d'aquí, veure-hi més futur és una incògnita. A Espanya hi ha 21 botigues, però cal destacar que cap de pròpia a Barcelona. De fet, a Catalunya només té una a Sitges, una altra a Tarragona i una a Vic.