Els taxis tenen un preu regulat per les autoritats municipals i metropolitanes on operen. Cada any, es revisen els preus i després d'uns mesos marcats per l'elevada inflació, els taxistes demanaven per a aquest any augments tant a Madrid com a Barcelona. Quant en passaran a costar de cara a 2024?

Dimarts passat 27 de novembre, el ple de l'Àrea Metropolitana de Barcelona pactava un increment mitjà del 3%, que és la meitat del que demanaven les associacions i sindicats del sector.

Amb les noves tarifes, la baixada de bandera de la tarifa 1, en dies feiners de 8 a 20 hores, passarà de 2,55 euros a 2,60 euros, pujada del 2%, i el preu per quilòmetre passa d'1,23 a 1,27 euros, la qual cosa representa un 3,3% de pujada. La tarifa horària augmenta un 3,7% en passar de 24,68 a 25,60 euros.

La tarifa 2, que s'aplica els laborables de 20h a 8 hores i els caps de setmana, passarà a una baixada de bandera de 2,55 a 2,60 euros, un 2% més, i el preu per quilòmetre d'1,51 a 1,56 euros, un 3,3% més. La tarifa horària passa de 24,68 a 25,60 euros, un 3,7% més.

La tarifa 3, un preu tancat a partir de 7 euros, que es contracta a través de les aplicacions, pujarà un 10%. en trajectes d'entre 5 i 7 quilòmetres i un 9% a partir de 7 quilòmetres.

I la tarifa 4, un preu fixat per als trajectes del Moll Adossat a l'aeroport Josep Tarradelles del Prat, pensada per a creueristes, puja de 39 a 45 euros, un 15m4% més.

Madrid, un 10% més a l'aeroport

A Madrid, les tarifes també es van actualitzar dijous passat 29 de novembre de cara a 2024. Les tarifes s'incrementaran un 2,1%, en línia amb l'IPC interanual del Transport a la regió registrat el mes de setembre passat.

Així, la tarifa 1, de 7 a 21 hores dies feiners, passa de 23,75 euros a 25, un increment d'1,25 euros l'hora en el seu preu horari. L'inici del servei segueix en 2,50 euros i el preu per quilòmetre en 1,30 euros.

La tarifa 2, nocturna en laborables de 21h a 7h i caps de setmana de 7h a 21h, roman sense canvis de preu. Són 3,15 euros l'inici del servei i 1,50 euros el quilòmetre, als que se sumen 27 euros l'hora.

La tarifa 3, amb un fix de 20 euros en viatges des de l'aeroport Adolfo Suárez-Barajas fins a l'exterior de la M-30 en un màxim de 9 quilòmetres, es manté igual, com també manté el seu preu posterior.

En canvi, la tarifa 4, que preveia un fix de 30 euros en viatges des de l'aeroport a l'interior de la M-30, és la que més augmenta, ja que creix un 10% des dels 30 als 33 euros que passarà a costar el 2024.

La tarifa 7, per a trajectes inferiors a 1,450 kms, es manté en 7,50, preu mínim per trajecte, i una vegada superats el taxímetre es manté amb taxímetre com en la tarifa 1.