Ni una gran superfície multimarca ni un Hipercor. El Corte Inglés torna al barri de l'Eixample de Barcelona, concretament a Francesc Macià, amb un nou concepte de Supermercat de gran format a peu de carrer, que es vol presentar com un concepte "modern i diàfan". Així doncs, la companyia torna al que popularment sempre s'ha conegut com 'El Corte Inglés de Francesc Macià', a la mateixa ubicació que va estar durant dècades fins al gener de l'any 2021, quan va decidir acomiadar-se. 

Alimentació gourmet

Des d'aleshores, tot l'edifici ha patit una reestructuració completa, amb reformes de dalt a baix i amb la nova cara que li volen donar, l'edifici es dedicarà exclusivament al sector de la restauració, però no a la roba, complements o material esportiu i escolar, com sí oferia anteriorment. D'aquesta manera, el supermercat, ubicat al nou edifici d'oficines de la Diagonal 471 i amb accés a clients pel carrer de Buenos Aires 35, ofereix una gran oferta d'alimentació i serveis en 2.400 metres quadrats i dues plantes diferenciades. L'obertura de portes serà aquest proper dijous.

A la planta baixa té una botiga Club del Gourmet, el seu selecte celler i la barra més gran de degustació de tapes i cuina en fred en una superfície de 260 metres quadrats i capacitat per a una trentena de comensals. A la mateixa planta, amb llum exterior, trobem el forn Baluard amb forn propi per a l’elaboració d’una vintena de pans diferents i les seves clàssiques berlines i muffins per a tots els gustos. La tendència gastronòmica trenca amb el concepte de gran supermercat que sí té amb la línia dels coneguts Hipercor.

Barra CdG
Barra CdG

Expansió del nou model

El que volen que sigui una mena d'experiència, es complementa amb un ascensor ens condueix a la planta inferior on hi ha la zona de supermercat, amb passadissos amples i lineals on es presenten més de vint mil referències amb una selecció de productes locals. El supermercat té espais de firmes referencials com el sushi i el menjar japonès del Grup Nomo, la carnisseria d'alta qualitat Viñals, la fruita i verdura selecta de Vidal Pons, els adobats a granel de La Real, i el pernil ibèric a talls de la firma Joselito. Un concepte, el d'introduir marques pròpies de renom, que ja ha aplicat anteriorment grups com Casa Ametller des de la seva flag store del carrer Numància de Barcelona. L'oferta d'aquest nou concepte de supermercat també contempla els plats preparats 'ready to eat' de cuina pròpia, amb arrossos, amanides, croquetes i rostisseria; els biquinis amb combinacions creatives de La Bikineria, i per als amants dels dolços la zona de la pastisseria amb un espai propi per als croissants de mantega i les postres del mestre pastisser Sacha.

El supermercat disposa d’una plantilla de 123 treballadors i especialistes a cada àrea i ofereix els serveis d'aparcament gratuït per als clients amb targeta de compra El Corte
Inglés, Click & Car (recollida de comanda a la botiga) i entrega a domicili. Aquest establiment disposa d'elevadors de cistella de compra. El projecte de creixement en l'àrea d'alimentació d'El Corte Inglés a Catalunya inclou l'obertura de Supermercats a peu de carrer, fora dels establiments comercials de la cadena, a locals d'entre 2.000 i 2.500 metres quadrats, amb una proposta de productes i serveis de qualitat, en línia amb els que ja posseeix actualment.