El sindicat UGT ha amenaçat de convocar una vaga de sis dies entre finals de març i principis del mes d'abril a l’empresa de handling (serveis d'assistència a terra a aeronaus i passatger)  de l’aeroport del Prat Groundforce, que dona servei a companyies com Air Europa, Lufthansa, Air France-KLM o Qatar Airways. La secció sindical ha advertit en un comunicat a la companyia que si no s’asseu a negociar acords que millorin les “precàries” condicions de la plantilla hi haurà mobilitzacions. El sindicat ha sol·licitat una mediació laboral prèvia a la convocatòria de vaga que se celebrarà el 18 de març.

Amb tot, l’organització s’ha mostrat “pessimista” amb què es produeixin “avenços significatius tenint en compte la poca col·laboració de l’empresa fins al moment”. En cas que no s'assolís cap pacte, el primer dia de vaga es produiria el divendres 21 de març i continuaria els dies 23, 28 i 30 de març i el 4 i 6 d’abril.

Passatgers del Prat

Respecte a la xifra de passatgers, l'Aeroport de Barcelona-el Prat va tancar l'any amb més de 55 milions de passatgers, un 10,3% més que el 2023, el seu "rècord històric". L'Aeroport del Prat també va registrar el seu rècord mensual de passatgers el desembre, amb 4,1 milions d'usuaris, un 5,2% més que el desembre de l'any anterior. Del total de passatgers registrats al llarg de l'any passat, 54,9 milions van correspondre a passatgers comercials, un 10,3% més que l'any anterior, dels que 40,7 milions van ser internacionals, un 12,5% més, i 14,2 milions, nacionals, un 4,2% més. D'altra banda, el 2024 es van gestionar 347.977 operacions, la qual cosa representa una pujada del 9,1% respecte a 2023, i es van transportar 181.688 tones de mercaderies, un 16,1% més.

El Grup Aena (compost pels 46 aeroports i dos heliports a Espanya, l'aeroport de Londres-Luton i 17 aeroports al Brasil) va gestionar al llarg de l'any passat 3,2 milions de moviments d'aeronaus, un 7,1% més que el 2023.

Gestió de càrrega de mercaderies

Pel que fa a les mercaderies, l’aeroport del Prat va gestionar l’any passat prop de 182.000 tones de càrrega aèria de mercaderiesun 16,1% més respecte del 2023 i un 2,8% més que el 2019, abans de la pandèmia. La major part d’aquestes mercaderies es van transportar en avions de passatgers de rutes de llarg radi, segons les dades de l’Observatori de la Càrrega Aèria que anualment edita la Cambra de Comerç de Barcelona conjuntament amb l’associació BCL (Barcelona-Catalunya Centre Logístic).

Gairebé dues terceres parts d’aquesta càrrega (66,1%) es va transportar en avions de passatgers, especialment en els que cobreixen rutes de llarga distància. Curiosament, el transport de béns en aeronaus de càrrega tradicionals (no exprés) només va créixer un 1,4% i en les ‘courier’ o exprés, en un 5,8%, mentre que el transport de mercaderies en les bodegues dels avions de passatgers es va disparar un 20,4%.