Aquest divendres ha conclòs amb “èxit” la 35a edició de la Trobada Empresarial al Pirineu que, amb el fil conductor Liderant amb propòsit, ha reunit a 800 empresaris que conformen el teixit empresarial de la Catalunya Nord i Andorra. Ha estat una nova edició que ha complert amb els dos objectius bàsics: elaborar un cicle de conferències i ponències que tractin els temes econòmics, socials, geopolítics i empresarials més rellevants i, en segon terme, seguir fomentant el networking entre els empresaris assistents.

L’encontre, ara ja consolidat com un referent i punt de trobada del teixit empresarial i econòmic, ha tancat l’edició amb un full de ruta molt clar per al període 2023-2026: convertir-se en l’esdeveniment empresarial més important de Catalunya d’aquí a dos anys, aplegant un miler de participants. La jornada vol obrir-se “encara més” a tot Catalunya perquè “el seu abast territorial no és finit, ans al contrari”.

 Aquesta clara ambició que subscriu el president de la Trobada Empresarial al Pirineu, Josep Serveto, s’ha palesat dijous i divendres amb la implicació que s’ha vist entre l’auditori i el contingut dels debats, en “el destacat planter de ponents que s’han reunit” -reconeixent els assistents-, i també, en la temàtica.

Recordem que enguany s’ha pogut escoltar referents com l’exprimer ministre italià Enrico Letta, l’expert en ciberseguretat Chema Alonso, el professor d’Economia Xavier Sala i Martín, i el coach motivacional i escriptor Luis Galindo, que va parlar de Com aconseguir el millor de la nostra gent? Una font d’inspiració que va despertar interès i que va ser motiu de conversa durant les estones de lleure de la jornada que són, justament, els moments en què s’intensifiquen les relacions empresarials, no només entre aquells que ja es coneixen sinó també fent nous contactes.

Aquest any s’ha pogut escoltar com, de manera distesa, es comentava sobre l’evolució dels negocis que, qui més qui menys, confirmaven que “superada la tardor del 2023 i el fre que s’ha patit en els primers mesos de 2024, ara sembla que hi ha una remuntada; però tot dependrà de com evolucioni la demanda dels consumidors”.  

Assistents a la Trobada Empresarial del Pirineu. Foto: Montse Giralt

La bona salut de les empreses

Val a dir que, com reconeixia un dels assistents a ON ECONOMIA, el baròmetre que elabora l’organització per copsar la salut econòmica del teixit empresarial és gairebé sempre optimista perquè, en línies generals, “les companyies que estan representades són grans, mitjanes i petites empreses amb bona salut financera i de negoci”. Per això, el 66% dels assistents a la Trobada Empresarial al Pirineu preveu crear més lloc de treball els sis mesos vinents, el 84% preveuen tenir més beneficis respecte al 2023, i el 62% creu que la Unió Europea hauria de tenir més poder de decisió en qüestions econòmiques. Serveto s'ha reafirmat en aquesta anàlisi en manifestar que "la salut de l’economia és bona, no només al Pirineu, sinó a Andorra, a tot Catalunya... el sentiment general és optimista".

Entre la concurrència s’han donat cita enguany firmes com Taurus, Vallcompanys, BonÀrea, Turrons Virginias, Ros Roca, Trota, Lleida.net, Grup Voltes, Nufri, Plusfresc, Zyrcular o Grup Cooperatiu Fruits de Ponent, per esmentar-ne algunes, i entitats financeres com Creand (Crèdit Andorrà) o CaixaBank; a més de firmes de consultoria i assessorament. Les empreses amb propòsit que han exposat les seves estratègies en diverses taules de debat també han anat des de les grans firmes (Alier, Cervós, Semillas Fitó o les cotitzades Enagàs i Merlin Properties) a les empreses emergents (The Smart Lollipop, Talkual, Pack2earth o Imascono).

També hi ha hagut temps per comentar aspectes que han sorgit en les diverses ponències i amb els exemples de les empreses que han desvelat -o no- els secrets del seu èxit de negoci i marca. Per tant, s’ha parlat d’aplicacions tecnològiques, processos productius, digitalització, organitzacions internes i bona governança, relleu generacional...