El turisme alemany té un pes creixent en l’economia turística de Catalunya. El 2024 van visitar Catalunya prop d’1,5 milions de turistes alemanys, un 10,4% més respecte l'any anterior, amb una despesa conjunta de 1.563 milions d’euros, un 14,5% més, segons dades de l’Agència Catalana de Turisme (ACT) del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat

Pel que fa als hàbits de viatge dels turismes alemanys, la despesa mitjana per persona i estada l’any passat es va situar en 1.022 euros, un 3,7% més que el 2023. La despesa mitjana per persona i dia va ser de 174 euros, que suposa un increment del 4,7% respecte l’any abans.

L’ACT destaca que el turisme alemany contribueix significativament a la desestacionalització ja que gairebé la meitat d’aquests visitants (46%) arriba fora de la temporada d’estiu. Els mesos de juliol, agost i setembre concentren el 54% de les arribades.

Pel que fa al perfil dels visitants alemanys que arriben a Catalunya, el 40,7% tenen 55 anys o més. Es tracta d’un mercat amb un nivell adquisitiu mitjà que es decanta per les vacances de relax, de platja i en família, segons apunta l’ACT en un comunicat.

L’Agència Catalana de Turisme participa des d’aquest dimarts i fins dijous en la Fira Internacional de Turisme de Berlín, un referent del sector, per posicionar Catalunya com a “destinació enogastronòmica” en el mercat alemany. La delegació catalana està encapçalada per la directora de l’ACT, Arantxa Calvera, que acompanya una desena d’empreses i entitats del sector turístic català.

La Nit d'Espanya

Calvera indica que enguany, com a novetat principal, Catalunya protagonitza la Nit d’Espanya que se celebra a l’espai Amplifier de Berlín i on assisteixen operadors alemanys especialitzats, periodistes i autoritats turístiques.

En la Nit d’Espanya, l’encarregat de representar la gastronomia catalana és el restaurant DO de Berlin, amb la col·laboració de la xef Iolanda Bustos. Organitzat per Turespaña, l’esdeveniment compta amb la presència de la secretària d’Estat de Turisme, Rosario Sánchez, el director general de Turespaña, Miguel Ángel Sanz, i l’ambaixador d’Espanya a Alemanya, Pascual Navarro.

El primer dia de la fira, l’ACT organitza a l’estand català una presentació i trobada de networking amb operadors turístics i mitjans de comunicació per donar a conèixer les novetats de la destinació. A més, Calvera i la directora de l’Oficina de Promoció Turística de l’ACT a Frankfurt, Montserrat Sierra, mantindran reunions amb empreses, operadors turístics i plataformes digitals de viatges alemanys, com ara TUI, Zeit Reisen, Outdoor Active i HolidayCheck.

Els expositors que acompanyen l'Agència catalana de Turisme de la Generalitat són: Diputació de Barcelona, Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Aqua Hotel Grup, Htop Hotels, Set Travel, Viajes Olympia i Vueling Airlines.