El sector turístic va créixer durant el primer trimestre d'aquest 2025, encara que menys que en anys anteriors per les pluges i la Setmana Santa, que aquest any se celebra a l'abril. En concret, va registrar un increment del 3,2% en el PIB turístic respecte al mateix període de l'any anterior, quan va créixer un 3,8%.

El vicepresident executiu d'Exceltur, Óscar Perelli, ha assenyalat en roda de premsa que aquest creixement continua estant per sobre del creixement del total de l'economia espanyola i ha recordat que aquests primers tres mesos de 2025 han coincidit amb un mes gairebé complet de pluges al país i una Setmana Santa més tardana, que passa al segon trimestre.

L'informe de perspectives turístiques elaborat per Exceltur destaca com a punts clau d'aquest trimestre la fortalesa de la despesa turística gràcies a la demanda estrangera, mentre que l'espanyola avança "en un to més moderat", un "notable dinamisme" del segment de reunions i congressos, un augment de les capacitats de transport i un millor acompliment dels preus.

De cara als mesos vinents, la patronal turística té en compte els canvis que s'estan donant a l'escenari global i la política aranzelària de Donald Trump. De fet, el 74,9% dels empresaris turístics espanyols consideren que aquests canvis poden afectar la demanda. Tanmateix, de cara a Setmana Santa, període que s'inicia aquest mateix diumenge, els empresaris turístics tenen expectatives positives, amb un creixement del 5,3% en les vendes i d'un 5,6% en els resultats empresarials respecte a les mateixes festivitats de l'any passat, segons l'enquesta de confiança d'Exceltur, tancada l'1 d'abril.

En general, les previsions per al segon trimestre també són positives, amb un creixement del 5,2% en les vendes del sector respecte a un molt positiu segon trimestre de 2024, impulsat per una Setmana Santa favorable, el repunt esperat dels viatges nacionals a la primavera i la fortalesa sostinguda de la demanda internacional, especialment des d'Europa.

Les millors expectatives de creixement per a la primavera es concentren en les companyies de transport de passatgers (un 7,8% més) i lloguer de vehicles (8,5 %), seguides per les agències de viatges (7,6 %). Totes les destinacions esperen resultats positius, destacant País Basc (6,9%) i Madrid (6,7%).