El turisme de negocis va generar una despesa de 1.877,3 milions d’euros, a Catalunya el 2024. El que s'ha gastat aquest tipus de visitant a Catalunya ha seguit creixent un any més, i deixa molt enrere l'aturada de la pandèmia. L'any passat, la despesa va augmentar un 11,7% respecte del 2023 i és un 7,6% superior al nivell de 2019.
Els visitants d’aquest tipus de turisme representen el 7% del total de turisme a Catalunya, dos punts percentuals per sobre que a la resta d’Espanya, que és del 5%.
L'Agència Catalana de Turisme, a través dels membres del Catalunya Convention Bureau (CCB), vol consolidar Catalunya com a referent internacional per al turisme de negocis, amb un enfocament clar en la innovació, la sostenibilitat i l’accessibilitat i el llegat. En aquest darrer sentit, el Catalunya Convention Bureau es proposa elaborar un pla d'impacte i llegat, amb una iniciativa per garantir que els esdeveniments celebrats a Catalunya tinguin un impacte positiu i mesurable en les comunitats locals i el territori. Actualment, el programa Catalunya Convention Bureau compta amb 285 empreses i entitats afiliades que desenvolupen negocis vinculats al turisme de negocis.
"Catalunya aposta per un turisme de reunions que deixi un llegat durador, fomenti els vincles amb la comunitat local i afavoreixi l’ecosistema empresarial i de recerca del territori. Busquem captar esdeveniments que generin un impacte socioeconòmic positiu i contribueixin a un desenvolupament turístic responsable", ha declarat directora de l’Agència Catalana de Turisme, Arantxa Calvera, en una trobada aquest dijous amb tots els membres del CCB.
Calvera ha destacat que el turisme de reunions i esdeveniments és un segment de visitants amb un alt potencial de retorn econòmic al país i d’interacció amb el món empresarial local. Per això es busca captar esdeveniments que generin un impacte socioeconòmic positiu i contribueixin a un desenvolupament turístic responsable.

Per al 2025, Catalunya Convention Bureau ha planejat diverses accions. Entre aquestes, MICE TIC Day 2025, que se celebrarà el 17 de juny a Barcelona i reunirà els principals actors del sector turístic i de les TIC per explorar les darreres innovacions tecnològiques aplicades al turisme de reunions. També, vinculat a la innovació, el BEFuture Acceleration Day, que tindrà lloc el 20 de novembre. Aquest esdeveniment reunirà professionals i experts europeus del sector per debatre sobre les tendències del turisme de reunions i les seves perspectives de futur.
"Volem ser agents de la transformació del turisme de reunions, oferint un valor diferencial basat en la col·laboració entre sectors i la capacitat d’adaptar-nos a les necessitats canviants dels organitzadors d’esdeveniments", ha afegit Calvera. Aquest enfocament està vinculat a la implicació activa del Catalunya Convention Bureau en projectes i iniciatives internacionals estratègics, com el projecte europeu BEFuture i la seva col·laboració amb l'Aliança Estratègica de Convention Bureaux d’Europa, l’International Congress and Convention Association (ICCA) i la Professional Convention Management Association (PCMA).