"Tots els sectors han d'estar preparats per la transformació digital i apostar per l'audiovisual perquè és el que la gent reclama i reclamarà". Així de contundent és Miquel Rutllant, president del Clúster Audiovisual de Catalunya, que adverteix que "la tecnologia canviarà tots els models de negoci tal com els coneixem ara i que l'audiovisual entrarà a tots els sectors econòmics". El directiu reconeix que les pantalles han vingut per quedar-se i que cap sector en quedarà exempt. De fet, en el marc de l'ISE, el congrés de l'audiovisual que se celebra aquesta setmana a Barcelona, s'ha generat el debat sobre la limitació de les pantalles a les aules i el seu ús en el món de l'educació, la sanitat o el comerç.
"La digitalització és un factor de transformació clau"
LG en seria un exemple. La multinacional, coneguda per les grans pantalles i els televisors, ha posat en marxa una iniciativa per fomentar l'educació a través de les pantalles. Durant el congrés a Barcelona, la companyia ha mostrat als usuaris pantalles enfocades al comerç minorista, al món corporatiu, l'educatiu, l'hoteler i dels transports. "La digitalització és un factor de transformació clau i nosaltres tenim la capacitat de dissenyar i desenvolupar solucions ad hoc per a cada entorn: des de senyalística fins a serveis integrals que engloben cartelleria digital, solucions per al lloc de treball i climatització", destaquen des de LG.
A més, la firma ha posat el focus en les pissarres interactives, que “milloren molt la versatilitat” i fan que “els alumnes puguin entendre millor els conceptes que abans eren més difícils d’explicar”. En aquest sentit, la companyia defensa que altres dispositius com ara mòbils o tauletes podrien incorporar-se més lentament.
A Espanya, l'empresa compta amb clients com l'Atlètic de Madrid, TAU Ceràmica, Copa Amèrica, Hospital Vall d'Hebron, Hospital Mataró, Hotel Ilunion i Fluidra. "Estem molt enfocats en la part corporativa i preveiem que la part B2B representarà el 45% de la facturació mundial el 2030", apunten des del negoci. Així, l'empresa busca incrementar la seva presència en els diferents punts de venda, però posant el focus en el món corporatiu, de l'educació i de la salut.
![ISE BARCELONA 202543 ISE BARCELONA 202543](/uploads/s1/51/01/84/48/ise-barcelona-202543_63_600x450.jpeg)
"Viatges virtuals" a través de les pantalles immersives
En el cas de blit.studio, un estudi creatiu amb seu a la capital catalana, està especialitzat en la creació de continguts amb tecnologies immersives i durant el congrés ha mostrat un "viatge virtual" per la Barcelona modernista. "La idea és mostrar a l'usuari la ciutat modernista de Gaudí a través d'unes ulleres virtuals", assegura Marc Colomines, director del negoci. "La finalitat és proporcionar aquest projecte a museus i galeries per traslladar les diferents disciplines de la Barcelona modernista com la poesia, la pintura o l'arquitectura més destacades de l'època als espectadors", defensa. "L'objectiu principal és la distribució d'aquest projecte, que coincideix amb el centenari de la mort de Gaudí (2026) i que Barcelona esdevindrà la capital mundial de l'arquitectura", ha recordat Colomines, que espera que el projecte es pugui visualitzar a museus i recintes de Catalunya.
Flat Frog, una empresa sueca també enfocada a les pantalles, assegura que al seu país la penetració de pantalles interactives a les aules és del 52% i, per tant, encara hi ha marge per créixer. De fet, els seus responsables apunten que els estudiants estan “molt al dia” pel que fa a la tecnologia i “quan van a classe esperen tenir un equipament per interactuar”. “No hi ha dubte que els estudiants fan servir el mòbil de manera àmplia des de molt joves i que això necessita formar part de l’escola moderna del futur”, ha detallat Anders Krook, vicepresident de vendes de la companyia sueca, que té el 30% del mercat mundial de pantalles corporatives i que s’està dirigint últimament també al sector educatiu.
Pantalles al món corporatiu
Finalment, Nsign.tv, una companyia catalana que gestiona més de 70.000 pantalles en espais físics i punts de venda, en seria un exemple del món corporatiu. El negoci, que compta amb presència en diferents països, aposta per la digitalització en la comunicació i la innovació a l'hora de potenciar les vendes dels seus clients, que assegura que es poden elevar fins a un 50% gràcies a la tecnologia. Toni Viñals, el director de l'empresa, afirma que "el futur passa per les pantalles i la digitalització, però integrat als espais físics de mobiliari i arquitectura". A banda, fa referència a la intel·ligència artificial, que confirma que "ens ajudarà a fer-ho més fàcil i dinàmic a l'hora de gestionar el contingut".