Amb 150 anys d'història a l'esquena, un dels diaris britànics més influents, busca comprador: The Daily Telegraph. El grup periodístic britànic Telegraph Media Group Ltd, propietari de la capçalera  Telegraph, i la revista The Spectator han estat posats a la venda aquest divendres, després de la fallida dels anteriors propietaris, la milionària família Barclay. Els consells d'administració d'ambdues empreses, editores de les capçaleres The Daily Telegraph i The Sunday Telegraph i del setmanari fundat el 1828, respectivament, han confirmat en un comunicat que els administradors han iniciat la licitació per trobar els pròxims propietaris.

Deutes milionaris

Entre els contendents confirmats per aquestes publicacions de tendència conservadora figuren el grup editorial alemany Axel Springer; el propietari del britànic Daily Mail; el gegant de la premsa regional National World i un dels inversors al nou canal britànic de televisió GB News, Paul Marshall. Altres possibles interessats són, segons la premsa, l'exinversor de Le Monde Daniel Křetínský; el magnat propietari de News Corp., Rupert Murdoch, i l'exresponsable de Mail Online Martin Clarke.

Cal recordar que el britànic Lloyds Banking Group va prendre el control del diari i de la revista l'estiu passat després d'una llarga disputa amb la família propietària per deutes impagats de més de 1.000 milions de lliures (1.145 milions d'euros). De fet, l'inici del procés de venda es produeix després de diversos mesos de feina preparatòria dels consultors de Lloyds, AlixPartners i Lazard.

Una venda mediàtica a un any de les eleccions

És difícil estimar per quant es pot vendre aquesta capçalera, ja que és el que es coneix com un actiu "trofeu". El seu prestigi per si mateix és un factor molt valuós, tant que pot fer apujar el seu preu fins i tot més que els seus beneficis. Aquest "trofeu" conservador pren més valor en el context britànic actual. S'espera que hi hagi eleccions en un any i els laboristes parteixen amb molt avantatge a les enquestes. Mentre els conservadors s'ofeguen en les polèmiques que han envoltat els últims tres primers ministres, un tità mediàtic afí al partit i influent surt al mercat.

D'acord amb els analistes, el grup Telegraph, els mitjans del qual són referència per al Partit Conservador britànic, podria assolir uns 500 milions de lliures (572 milions d'euros), mentre que The Spectator, també de dretes i que prèviament va dirigir l'ex primer ministre Boris Johnson, podria arribar als 70 milions de lliures (80 milions d'euros).

150 anys de notícies

El juny de 1855 va néixer The Daily Telegraph, fundat per Arthur B. Sleigh, encara que poc temps més tard va passar en mans de Joseph Moses Levy, que es va proposar reduir costos i va tirar endavant el projecte iniciat per Sleigh. Sota el lema: "el major, el millor, i el diari més barat del món", el Telegraph va començar un camí que ja dura 150 anys. La venda de la capçalera no la posa en perill en principi, tal com va comunicar el hòlding a començaments de juny. "La gestió judicial de les accions de B.UK Limited no està de cap manera relacionada amb la salut financera o el rendiment dels negocis de Telegraph o Spectator i no preveiem cap canvi operatiu en les empreses o en els seus empleats", van afirmar des d'Alix Partner.