Al març es van vendre 116.725 noves unitats (no se superaven els cent mil en un mes març des de 2019), la qual cosa suposa un creixement del 23,2% respecte al mateix mes de 2024. Cal destacar que aquest mes ha comptat amb dos dies laborals més que el 2024, a causa de la celebració de Setmana Santa el març d'aquell any. De tota manera, el mercat segueix el seu ritme positiu des que va arrencar l'any, impulsat per les vendes de la zona de València afectada per la DANA a causa del Pla Reinicia Auto+. En aquesta província, excloent la capital, s'han venut 5.119 turismes per reposar els vehicles sinistrats. Fins i tot sense l'efecte DANA, el creixement mensual seria del 17,8%, un número molt positiu, assenyalen les patronals Anfac, Faconauto i Ganvam.

Per la seva part, les matriculacions de vehicles electrificats (cigars i híbrids endollables) de tota mena (turismes, 2 rodes, comercials i industrials) es van incrementar el 62,7% el març en taxa interanual (18.303 unitats), gràcies a les operacions formalitzades anteriorment a l'1 de gener. Les dades comunicades aquest dimarts per l'Associació Empresarial per al Desenvolupament i Impuls de la Mobilitat Elèctrica (Aedive) reflecteixen una pujada del 45,1% en el primer trimestre en comparació amb el mateix període de 2024, fins a 44.903 unitats (40.253 van ser turismes, un 47% més).

El que explica que Tesla -sota una forta campanya mundial en contra seu pel paper que el seu president Elon Musk està jugant en la nova Administració de Trump- hagi registrat un increment del 34,2% en les vendes de març -per sota de la mitjana del mercat d'elèctrics, encara que en el conjunt del trimestre descendeix gairebé el 12%.

Primer trimestre

Tornant al total del mercat, en el primer trimestre s'han registrat 279.368 vendes de turismes, un augment del 14,1% i apropant-se als ritmes de 2019, previs a la pandèmia. Quant a les vendes de turismes electrificats (BEV+PHEV) assoleixen el mes de març un notable creixement del 68,7%, fins a les 16.474 noves. Les emissions mitjanes de CO₂ dels turismes venuts al març tornen a caure fins als 110,7 grams de CO₂ per quilòmetre recorregut, un 6% inferior que la mitjana d'emissions dels turismes nous venuts el mateix mes de 2024. En l'acumulat de 2025, les emissions mitjanes se situen en 110,9%, un 5,1% menys que en els dos primers mesos de 2024.

Quant a les vendes per canals, tots mantenen el creixement de mesos anteriors. Els particulars sumen 44.069 vendes, la qual cosa suposa un 26,6% més. El mercat a empreses puja un 18,4% respecte al mateix mes de l'any anterior, amb 33.174 unitats. I el canal llogater obté un fort creixement del 23,8%, fins a les 39.482 vendes.