Els preus a l'alça han fet que les vendes d'oli d'oliva caiguessin un 37,36% el passat mes d'octubre respecte al mateix mes de 2022, la qual cosa suposa 18,54 milions de litres el primer mes de la campanya 2023/2024, segons ha assenyalat aquest dimarts la patronal Anierac. En concret, l'Associació Nacional d'Industrials Envasadors i Refinadors d'Olis Comestibles ha destacat que a l'octubre es van posar al mercat 52,32 milions de litres d'oli en total, dels que 2,19 milions són d'oli d'orujo i 31,58 milions, d'olis vegetals.
Entre els olis d'oliva, el verge extra va sumar 7,10 milions de litres, un 37,13% menys que l'octubre de 2022; el "suau", 6,47 milions (un 50,83% menys); l'"intens", 2,61 milions (-14,67%); i el verge, 2,35 milions (un 13,14% més), segons recull l'Agència EFE. Així, les vendes acumulades d'oli d'oliva van caure el 18,3% en els deu primers mesos de l'any en comparació amb el mateix període de l'any anterior, situant-se en 213,34 milions de litres.
D'aquesta quantitat, 89,17 milions de litres van ser de verge extra (-17,67%); 70,43 milions, de "suau" (-26,40%); 28,39 milions, d'"intens" (-17,61%); i 25,34 milions, de "verge" (+11,80%). La patronal ha precisat que l'acumulat anual d'oli d'orujo al mercat va ser un 9,8% superior al dels deu primers mesos de 2022, amb 16,86 milions de litres; i que en aquell període es van posar al mercat 303,61 milions de litres d'olis vegetals, un 9,28% més.
Només a l'octubre, es van vendre 22 milions de litres d'oli de gira-sol, la qual cosa suposa una baixada anual del 2,13%; i 9,16 milions de litres d'oli de llavors, amb un augment del 76,74%.
En els deu primers mesos de l'any s'han comercialitzat 533,81 milions de litres d'olis, la qual cosa representa una reducció del 3,7% respecte al mateix període de 2022, segons Anierac.