Els viatgers de les 54 rutes intercontinentals que operen a l'aeroport d'El Prat Josep Tarradellas Barcelona van créixer un 22,4% el passat 2024 i van arribar als 3,93 milions, alhora un 9% més que el 2019, un any abans de la pandèmia. 

Els 3,9 milions de passatgers intercontinentals representen un 7% dels 55 milions de passatgers que van passar per l'aeroport l'any passat, un rècord històric amb un creixement del 10%. 

El Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries de l'Aeroport (CDRA), format per la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona, Aena i la Cambra de Comerç de Barcelona i que té com a objectiu impulsar rutes intercontinentals, ha donat a conèixer aquestes dades durant el Consell General de 2025, mentre avança la discussió entre actors públics i privats sobre una ampliació de l'aeroport que el Govern de Salvador Illa defensa, 

Barcelona-Shanghai, Barcelona-Hong Kong, Barcelona-Riad, Barcelona-Dallas Fort Worth, Barcelona-Tegucigalpa, Barcelona - Tetuan, i Barcelona- Essaouira han sigut les noves rutes obertes el passat 2024 que han permès aquest creixement. Les rutes a Lima, Delhi i Tòquio són els objectius a curt termini, considerades primordials al pla estratègic del comitè. 

El Departament de Territori destaca que aquestes xifres "contribueixen a consolidar el posicionament del territori com a destí de llarga estada i qualitat per als visitants, alhora que afavoreixen el creixement del comerç internacional i l'enfortiment de les relacions corporatives".

D'altra banda, el Consell General del CDRA ha abordat l'expansió cap als nous mercats i l'increment de les freqüències com a claus d'una nova etapa. Aquesta ampliació estarà afavorida per l'aposta del grup IAG, sobretot amb les aerolínies de LEVEL i Vueling, per Barcelona, i pels nous models de fuselatge estret per a rutes d'entre 6 i 8 hores, entre d'altres.

Així mateix, també hi ha destinacions històricament no servides i emergents, la desestacionalització de la demanda de cara a l'aprofitament de l'aeroport i la càrrega aèria, que és un sector complementari "clau".

L'ampliació de connexions de llarg abast, especialment amb Amèrica, Àsia i Àfrica, és precisament un dels objectius de l'ampliació de l'aeroport proposada per Aena, que ara mateix té de cara al Govern i a l'Ajuntament de Barcelona, però no a l'Ajuntament del Prat ni als socis clau de l'executiu d'Illa, Comuns i Esquerra, que ja va frenar aquesta possibilitat durant el mandat de Pere Aragonès. Aena, per la seva part, ja compta amb una estimació del que hauria d'invertir, 1.700 milions d'euros, per tal d'ampliar les pistes d'aterratge.