Xiaomi va anunciar divendres passat una reducció del 35% en el preu del seu model elèctric de luxe SU7 Ultra, situant-lo en 529.900 iuans (72.987 dòlars, 69.530 euros), una estratègia amb què busca reforçar la seva competitivitat davant Tesla i Porsche al mercat xinès de vehicles elèctrics d'alta gamma. L'anunci va provocar una reacció immediata al mercat, amb més de 6.900 comandes en els primers 10 minuts i superant les 10.000 unitats en les dues primeres hores, segons va confirmar la companyia a través de les seves plataformes oficials. "La nostra missió és permetre que més persones que ens segueixen puguin permetre's vehicles de luxe", va declarar Lei Jun, fundador de Xiaomi.
Autonomia de 630 quilòmetres
La multinacional ha portat fins al Mobile World Congress de Barcelona el seu cotxe elèctric SU7 Ultra i la seva versió esportiva, que ja va presentar l'any passat. Ambdós vehicles han acaparat totes les mirades dels congressistes, en ser un monstre de la velocitat. En concret, el SU7 Ultra compta amb tres motors que sumen 1.548 CV i accelera de 0 a 100 quilòmetres per hora en 1,98 segons. La seva velocitat màxima és de 350 quilòmetres per hora i s'atura de 100 a 0 quilòmetres per hora en 30 metres.
El turisme té una autonomia de 630 quilòmetres i en 11 minuts passa del 10% al 80% de bateria. Entre els complements del turisme hi ha 11 càmeres i un sistema de conducció autònoma que fins i tot és capaç de buscar aparcament sense que el conductor estigui a dins.
Xiaomi busca atreure clients de marques com BMW, Audi o Tesla
Pel que fa als preus, l'estratègia de la companyia és atreure clients de marques com BMW, Audi i Mercedes-Benz, mentre reforça la posició de Xiaomi en el segment de luxe, va assegurar el fundador de la tecnològica xinesa en l'esdeveniment de presentació del telèfon mòbil Dc 15 Ultra a Pequín. El 2024, la versió estàndard del SU7 ja havia superat en vendes al Tesla Model 3 a la Xina, mentre que el SU7 Ultra, abans de la rebaixa, se situava en el mateix rang de preus que el Tesla Model S Plaid.
A l'octubre, Xiaomi va assegurar que el seu model superava el Porsche Taycan Turbo en acceleració i velocitat màxima. I, entre les seves millores, el SU7 Ultra ofereix materials prèmium, seients millorats i un sistema d'àudio d'alta qualitat. Xiaomi manté també una edició limitada del model al seu preu original de 814.900 iuans (uns 106.000 euros), encara que sense revelar les seves especificacions exactes.
Lei Jun també va destacar durant la presentació que els compradors que realitzin comandes del SU7 Ultra abans de finals de març rebran beneficis addicionals, com l'accés gratuït per tota la vida al sistema Xiaomi HAD de conducció intel·ligent, que té un valor comercial de 26.000 iuans (3.581 dòlars, 3.411 euros). A més, es va referir a la competència amb Tesla, destacant que la recent actualització del sistema Autopilot a la Xina requereix un pagament addicional de més de 60.000 iuans (8.264 dòlars, 7.873 euros), generant crítiques entre els usuaris en el gegant asiàtic per la falta de funcions promeses per Elon Musk.