La Xina s'està plantejant elevar els aranzels temporals que imposa als vehicles importats amb motors de gran cilindrada en resposta a les mesures anunciades pels Estats Units i que també estaria preparant la Unió Europea (UE) sobre els cotxes elèctrics procedents del país asiàtic.
En un comunicat publicat avui, la Cambra de Comerç de la Xina a la UE assegura "haver estat informada per persones coneixedores del sector" sobre aquesta possible alça d'aranzels i parla de les "implicacions" que això tindria per als fabricants europeus i nord-americans d'automòbils.
L'organisme apunta directament a la recentment anunciada pujada d'aranzels a elèctrics xinesos per part dels Estats Units i a possibles mesures en aquesta direcció a Brussel·les en el marc de la seva investigació antisubsidis contra aquest tipus d'automòbils provinents del país asiàtic.
La Cambra es fa eco també d'una entrevista publicada pel rotatiu oficial Global Times en la que Liu Bin, un important expert amb influència en la redacció de polítiques governamentals per al sector automotor, apunta que Pequín s'estaria plantejant elevar al 25% els aranzels als vehicles importats de gran cilindrada.
Concretament, Liu va assenyalar a sedans i tot camins (SUV) amb motors de més de 2,5 litres com a objectiu de la mesura, que "compliria les regulacions de la (Organització Mundial del Comerç) OMC" i que "ajudaria la Xina a promoure la transició a pràctiques més 'verdes' al sector automotor i avançar cap als seus objectius de reducció d'emissions de carboni".
La premsa local recorda que aquest mateix cap de setmana el Ministeri de Comerç xinès va anunciar una investigació 'antidúmping' contra les importacions de copolímer de polioximetileno, un material utilitzat freqüentment pel sector automotor, provinents dels EUA, la UE, el Japó i Taiwan.