El consorci de la Zona Franca, la Generalitat de Catalunya, el Ministeri d'Indústria, Comerç i Turisme han fet pública aquest dimecres l'adjudicació dels terrenys de Nissan a l'empresa Goodman, de logística. Amb aquests, celebra, culmina la licitació de la totalitat de projectes per reindustrialitzar els terrenys de l'automobilística japonesa.
L'empresa, que gestiona espais logístics i empresarials a Europa, els Estats Units i la regió d'Àsia-Pacífic, era l'única empresa candidata a l'adjudicació i va arribar a un acord dimarts a la nit amb l'administració per donar viabilitat a la instal·lació del D-Hub d'electromobilitat, impulsat per les empreses catalanes Qev Technologies i BTech.
Els sindicats i els comitès d'empresa han celebrat la decisió i han reivindicat que l'acord entre Goodman i Hub va ser fruit d'una reunió "exigida per la representació dels treballadors". A més, han recordat que iniciaran una mesa de contractació per començar a tancar les primeres incorporacions a la nova fàbrica.
Silence i Hub Tech
El juliol de 2022, es va autoritzar que l'empresa Silence, un dels inversors seleccionats per la Taula, va ser autoritzada per començar les seves activitats dins del recinte de la Zona Franca amb una extensió de 61.078 metres quadrats. Allà, contractarà empleats de Nissan per fabricar microcotxes elèctrics.
L'automobilística japonesa també mantindrà un centre tècnic de 38.438 metres quadrats, on dona treball a 287 treballadors. Goodman, últim adjudicatari dels terrenys de Nissan, subrogarà els contractes a les empreses ja establertes, i a més permetrà el desplegament del hub d'electricitat.
El projecte Hub Tech Factory, un dels beneficiats pels ajuts a la reindustrialització del PERTE del vehicle elèctric, s'encarregarà de fabricar furgonetes elèctriques després que les empreses que lideraran el projecte, QEV Technologies i BTech, rebessin una ajuda pública del Ministeri d'Indústria de 65,23 milions d'euros.