Aquest dimarts l’ISE 2024 ha obert les portes amb l’expectativa de celebrar l’edició més gran dels 20 anys d’història del saló. I és que enguany l’Integrated Systems Europe bufa vint espelmes després de néixer a Ginebra el 2004 per posteriorment traslladar-se a Amsterdam i finalment aterrar a la capital catalana. L’edició d’aquest any ocuparà 82.000 metres quadrats de superfície, el que suposa un 30% més que l’any passat i un 50% més que el 2019, quan va celebrar el seu congrés més gran a la seva anterior seu als Països Baixos.
Respecte als assistents, aquest any està previst que passin pels 8 pavellons de la Fira de Barcelona unes 70.000 persones, el que suposa un 25% més que el 2023. De fet, la previsió dels organitzadors és superar tant els congressistes de l’edició anterior (més de 58.000 persones) com l’impacte econòmic. L’ISE 2024 preveu generar un impacte superior als 385 milions d’euros, xifra registrada l’any passat.
En aquest sentit, el director general del congrés, Mike Blackman, va assegurar en una entrevista a ON ECONOMIA que per calcular l'impacte tenen en compte tots els factors, des dels hotels i pisos turístics fins als exhibidors i congressistes. "Calcular l'impacte econòmic és difícil, perquè hi ha molts factors a tenir en compte, però cada vegada ho estem fent de manera més detallada", va indicar.
1.408 expositors
Des del congrés preveuen més de 1.408 expositors, amb la intel·ligència artificial com a protagonista i amb l’assistència de primeres espases del sector com Samsung, Panasonic, Epson, LG o negocis locals com Mediapro o Alfalite. De fet, Samsung ha aprofitat per presentar a l’esdeveniment les seves pantalles B2B i Panasonic ha preparat un espectacle amb tecnologia innovadora per millorar el món de l’entreteniment, l’educació i la col·laboració especial.
Amb el creixement del congrés també ha crescut la seva cobertura, i és que enguany l’ISE compta amb més de 800 periodistes acreditats, en comparació amb els 500 de l’edició anterior. La principal novetat d’aquest 2024 és la nova pantalla LED de 193 metres quadrats situada a l’accés sud del recinte, que es quedarà de manera permanent i mostra missatges tant pel públic com pels assistents. La pantalla és transparent, compta amb més de 20 metres de llarg i 11 metres d’alt i serà la més gran col·locada a Espanya i la major en un centre de convencions a Europa.
37.000 professionals del sector a Catalunya
En el marc del saló, el conseller d'Empresa i Treball de la Generalitat ha explicat que el sector audiovisual ha crescut un 7% aquest 202, fins als 7.566 milions d'euros i que està format per més de 4.000 empreses, una xifra que representa un 8,3% més que l'any anterior. Pel que fa als llocs de treball, l'estudi publicat per l’agència per a la competitivitat de l’empresa del Departament d’Empresa i Treball (ACCIÓ) elaborat en col·laboració amb el Clúster Audiovisual de Catalunya assenyala que aquest sector a Catalunya està format per més de 37.000 professionals, un 14,1% més que l’any anterior.
La gran majoria d’empreses són pimes (98,6% del total) i un 4,3% són filials d’empreses estrangeres. El document també subratlla el talent i l'aposta que ha fet Catalunya per aquest camp. Actualment, hi ha 235 start-ups del sector audiovisual, un 85% més que el 2018. L'esdeveniment compta amb un contracte a tres anys vista amb Fira de Barcelona, que es renova automàticament any a any si els organitzadors no diuen el contrari.