La cadena de moda Mango manté els plans d'expansió per a 2023 en mercats clau com Espanya, Itàlia i els Estats Units, on la companyia preveu obrir una quinzena de botigues en cada una d'aquestes àrees. Aquests mercats, a més de la millora de les vendes a Turquia i l'Índia, han marcat l'evolució del negoci en els primers mesos de l'any, amb una facturació de 1.451 milions d'euros, un 20% més que el mateix període de l'any anterior i fins a un 30% més que en el mateix període de 2019, depassant les xifres prepandèmia. La progressió de les vendes semestrals manté la inèrcia de l'any precedent, quan la firma va obtenir un benefici net de 81 milions d'euros, una xifra que va superar en un 20,9% els guanys reportats el 2021, amb uns ingressos anuals de 2.700 milions d'euros.
Immersa en un ambiciós pla d'expansió internacional, que inclou altres àrees geogràfiques, l'empresa d'Isak Andic, des del mes de desembre passat ha executat 40 obertures per superar els 2.615 punts de venda a tot el món. Mentrestant, el creixement del seu negoci en línia s'ha aproximat al 10%, respecte al mateix període de l'any anterior, amb una aportació de 435 milions i més de 150 milions d'usuaris.
El creixement del grup va acompanyat d'un pla d'inversions, xifrat en 200 milions d'euros per al conjunt de l'any, que a més de suportar les obertures, inclou millores en tecnologia, logística, i impuls del nou campus Mango, en el qual conflueixen el disseny, la formació i la sostenibilitat de la marca, dins del nou concepte que impera en retail internacional, el phygital, per elevar l'experiència de marca combinant l'atenció presencial amb el servei en línia.
En el que queda d'exercici, Mango preveu estendre la seva capil·laritat a Espanya, amb més d'una quinzena d'obertures i la reforma d'una quinzena addicional de tendes. Amb xifres similars evolucionarà a Itàlia, on la companyia augmentarà la seva presència amb una quinzena d'obertures, per superar les 90 botigues al país. Als Estats Units, la marca de moda té actualment deu punts de venda i preveu obrir una altra quinzena de tendes, desembarcant per primera vegada en els estats de Geòrgia, Texas i Califòrnia, en ciutats com Los Angeles, San Diego, Houston, Dallas, San Antonio o Atlanta, segons ha informat el grup aquest dimecres, en un comunicat. L'objectiu de la companyia és assolir al voltant de 40 punts de venda als Estats Units el 2024 i que el país es converteixi en un dels cinc principals mercats en termes de facturació.
En el primer semestre d'aquest any, altres mercats en els quals Mango ha evolucionat de forma destacada són Turquia i l'Índia, dos dels països estratègics per a la companyia. A Turquia, l'excel·lent evolució de vendes del primer semestre ve palanquejada per un fort creixement tant al canal físic com al canal en línia, mentre que a l'Índia (on Mango opera de la mà del seu soci local Myntra) l'empresa continua accelerant el seu desenvolupament amb l'obertura de més de 35 botigues el 2023 que li permetran tancar l'exercici amb una xarxa superior als 110 punts de venda.
Toni Ruiz, conseller delegat de Mango, assenyala que la bona evolució del primer semestre consolida "el nostre model de negoci i el nostre ecosistema divers de canals i partners", segons la nota, en la que també es destaca que Mango ha fet un pas més en la seva aposta per incrementar la qualitat del seu producte amb el llançament de Capsule, la seva col·lecció d'esdeveniments per a dona caracteritzada per la qualitat dels seus materials (amb seda, viscosa de gamma alta, tafetà, plomes, serrells i lluentons) i acabats, així com per l'exclusivitat de les seves peces, que va tenir una gran acollida entre els seus clients. Així mateix, la nova col·lecció per a dona primavera/estiu 2023 dissenyada en col·laboració amb la marca nord-americana SIMONMILLER i la renovació d'Antoine Griezmann com a imatge de Mango Man per a la temporada primavera/estiu 2023 sota un nou concepte denominat 'Move Forward', inspirat en l'esperit de superació del futbolista.